H-D:n 2015-mallisto ammentaa lisää Project Rushmoresta

Harley-Davidsonin Project Rushmoressa selvitettiin, mitä kuljettajat – niin Harleyn kuin muiden pyörien puikoissa – moottoripyöriltään tahtovat. Projektin tuloksia nähtiin ensi kertaan viime vuoden touring-mallistossa, mutta vuoden 2015 Harley on asiakaslähtöisempi kuin koskaan.

– Vuoden 2015 mallistossa on monia upeita moottoripyöriä, joissa olemme pyrkineet toteuttamaan mahdollisimman uskollisesti asiakkaidemme esittämiä toiveita, toteaa Matt Levatich, Harley-Davidsonin President and Chief Operating Officer.

Vuoden 2015 malliston uutuuksia:

Road Glide Specialissa on runkoon asennettu, tuuletusaukoilla varustettu kate, joka minimoi päähän kohdistuvan ilmavirran sekä Dual Reflector Daymaker LED-ajovalot, Boom! Box -viihdejärjestelmä, parannettu jousitus ja yhdistelmä-ABS-jarrut.

Street Glide Special on uusi, täysin varusteltu versio suositusta Touring-mallista. Se on saanut Twin Cam 103 -moottorin, Boom! Box 6.5GT -viihdejärjestelmän, tuuletusaukoin varustetun Batwing-katteen, kaksoishalogeenietuvalot, vahvistetut alumiinivanteet ja yhdistelmä-ABS-jarrut.

Softail-mallit on vuonna 2015 varustettu uusin, päivitetyin jarruin. H-D:n mukaan uudet jarrut mahdollistavat paremman tuntuman ja herkkyyden. Etujarrutuksesta huolehtii nelimäntäinen satula 34- ja 32-millisin männin. Lisäksi pääsylinteri ja 300-millinen jarrulevy ovat uudet. Samoja jarruosia tullaan käyttämään myös tulevissa uutuusmalleissa.

Ultra Limited Low tarjoaa kaikkien aikojen matalimman istuinkorkeuden, ja sopii myös erittäin lyhyille kuljettajille. Kuljettajan ergonomiaan on  kiinnitetty huomiota Project Rushmoren perusteella. Moottori on Twin-Cooled High Output Twin Cam 103 ja kytkin on varustettu luistotoiminnolla.

CVO Street Glide on saanut Boom! -audiojärjestelmän, jonka 600 Watin tehot riittävää pienen konsertin PA-laitteistoksi. CVO-tyyliin värit ja viimeistely ovat omaa luokkaansa. Moottori on Screamin’ Eagle Twin-Cooled Twin Cam 110 ja kytkimessä on luistotoiminto.

CVO Road Glide Ultra on viimeistelty kromilla ja custom-maalauksella. Moottori on Screamin’ Eagle Twin-Cooled Twin Cam 110 ja kytkin on varustettu luistotoiminnolla. Uusi kate pitää sisällään Boom! Box 6.5GT -viihdejärjestelmän ja Dual Daymaker LED -ajovalot. Jarrut ovat yhdistelmä-ABS:t.

Uutta vuodelle 2015 on myös kahdeksan uutta custom-väriä.