Riihimäen MM-kisa lähestyy vauhdilla

— Suurin osa järjestelyistä on jo valmiina, mutta pientä trimmausta totta kai tarvitaan. Olemme hyvin aikataulussa ja kaikki saadaan takuuvarmasti kuntoon, ennen kuin kisa pyörähtää käyntiin, vakuuttaa järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Timo Siren.

Enduron MM-osakilpailun järjestäminen on melkoinen urakka. Talkooväkeä on jo nyt järjestelyringissä mukana satakunta henkeä. Kisaviikonlopun ajaksi määrä kolminkertaistuu.

— Talkooväkeä on riittänyt tässä vaiheessa hyvin, mutta itse kisaviikonloppuun tarvitaan vielä väkeä lisää. Jokaiselle halukkaalle löytyy varmasti jokin hyvä tehtävä. Niinpä pyydänkin, että kaikki halukkaat ottaisivat yhteyttä vaikkapa internetin kautta (www.kopla.fi/ajankohtaista) ja ilmoittautuisivat mukaan eri tehtäviin täyttämällä sivuillamme olevan lomakkeen. Näin saadaan oikeat ihmiset oikeanlaisiin tehtäviin, sanoo Siren.

Erilaisia tehtäviä on todellakin riittänyt ja riittää vielä kisaviikonloppunakin. Talkooväki on puurtanut jo pitkään muun muassa kisan reitin parissa, Urheilupuistossa sijaitsevan kisakeskuksen organisoimisessa, turvajärjestelyiden kanssa, VIP-toimintojen parissa, ympäristöasioissa, varikon suunnittelussa ja sen toiminnanorganisoinnissa, käsiohjelman ja Riihimäki-Hyvinkää-Loppi alueella ilmaisjakeluna jaettavan kisalehden teossa ja erilaisissa rakennuspuuhissa.

Urheilupuistossa sijaitsevassa kisakeskuksessa tulee olemaan paljon myös oheistoimintaa koko viikonlopun, kuten muun muassa mopokisa höystettynä eri alojen julkkiksilla, joka sekin työllistää oman osansa toimitsijoista. Samoin työtä kisaviikonloppuna teettää tietysti itse reitti, jota vaalitaan kuin silmäterää. Reitillä kiertää ennen kilpailijoita M- ja 0-pyörät, jotka valvovat, että kaikki on kunnossa kun kilpailijat starttaavat matkaan.

Enduron MM-sarjaa pyörittää promoottori, ABC Communication, jonka konseptin mukaan kaikki MM-osakilpailut järjestetään. Tämä on tuonut oman haasteensa myös Riihimäen kisan järjestelytehtäviin.
— Kun on kolme tahoa, promoottori, FIM, eli kansainvälinen liitto ja me, niin tietyissä asioissa on riittänyt puuhaa, että voimme ottaa kaikkien toiveet huomioon. Onneksi Suomen Moottoriliitto on antanut meille vapaat kädet, eikä se ole asettanut mitään erityisohjeita meille.
— Monella tavalla promoottorin mukana olo on myös helpotus, sillä heillä on valmis konsepti moneen eri toimintoon esimerkiksi palkintojenjakotilaisuus, varikon ulkoilme opasteineen ja suurine ilmalla täytettävine ständeineen, markkinointimateriaali sekä koko viitoitus ja kisailme ovat jokaisessa MM-osakilpailussa samanlaiset, kertoo Siren.