Espanjalainen Herrera ajaa Jorge Martinezin tallissa yhdessä vuoden 2011 piikkiluokan maailmanmestari Nico Terolin kanssa.
Herrera kilpaili päättyneellä kaudella World SBK –sarjan Supersport 300 –luokassa sijoittuen loppupisteissä sijalle 13. Marian paras sijoitus oli Magny-Coursin neljäs sija. Herrara ajoi GP-sarjan Moto3-luokassa viisi vuotta kausina 2013-2017. Sijoitukset olivat vaatimattomia.
Herrera on luonnollisesti tyytyväinen päästessään takaisin MotoGP-sarjaan.
”Olen varma, että meillä on hyvä tiimi. Odotan innolla marraskuun ensitestejä. Supersport 300 –luokkaan pääsin hyvin sisään. Nyt MotoE:ssä on uudet haasteet ja sähköpyörä vaatii uuden ajotyylin”, Toledosta kotoisin oleva Maria Herrera kertoo.
Tallipäällikkö Jorge ”Aspar” Martinez pystyy nyt keskittymään uuden luokan taustatuen organisointiin tallissaan.
”Maria on erittäin nopea kuljettaja ja olemme iloisia voidessamme luottaa siihen. Meillä on haaste palata mestariksi Herreran ja Nico Terolin kanssa tässä uudessa luokassa”.
GP-sarjan organisaattori Dorna lupasi MotoE-luokan kuljettajajulkistuksen jo Thaimaan kisojen yhteydessä. Toistaiseksi vain joitain yksittäisiä kuljettajia on julkistettu.
MotoE-luokka ajetaan World Cup –statuksella ja siinä kaudella 2019 viisi osakilpailua. Avaus on Espanjan Jerezissä 5. toukokuuta, Ranskan Le Mans on näyttämönä 19. toukokuuta. Saksan Sachsenringin kisa on 7. heinäkuuta, Itävallan Spielbergillä kilpaillaan 11. elokuuta. Mestari on selvillä viimeistään Italian Misanossa 15. syyskuuta.
MotoE:n ensimmäinen virallinen yhteistesti on 23.-25. marraskuuta Jerezissä.