Bobberista Triumphin seuraava TFC-erikoismalli?

Nykyinen Triumph Bobber Black

Triumph on testannut Bobberista uutta versiota, jota on päivitetty selvästi urheilullisemmaksi ja kuorrutettu laadukkailla varusteilla. Seuraava Triumph Factory Custom -malli (TFC)?

Triumphin on nähty testaavan Espanjan vuoriston mutkateillä Bobberia, jossa on paljonkin normaalista poikkeavaa. Etujarruiksi on paremmin varustellusta Bobber Black -tuotantomallista poiketen vaihdettu huippumallin Brembo M50 Monobloc -radiaalisatulat. Etujarrulevyt on luonnollisesti tuplana kuten Bobber Blackissa. Etujousitukseksi on tuotantomallin perinteisen teleskoopin sijaan istutettu USD-keula, joka kuvien perusteella on Öhlinsin valmistama. Myös takajousitus tulee Öhlinsiltä.

Ajoasentoa on muokattu vaihtamalla ohjaustangoksi matalampi clip on -tanko. Äänenvaimentimina testipyörässä on Arrowsin valmiste. Satulan alapuoli näyttää tuotantomalliin verrattuna erilaiselta, mikä viittaa siihen että nykyisen Bobberin melko hankalasti säädettävä istuin voisi uudessa mallissa olla helpommin (=ilman työkaluja) säädettävissä. Moottori näyttää ulkoisesti muuttumattomalta.

Kansainvälisessä lehdistössä on spekuloitu toisiko Triumph markkinoille Bobber R:n, joka olisi perusmallin ja urheilullisemman Bobber Blackin lisäksi jo kolmas variaatio Bobberista? Todennäköisempänä vaihtoehtona pidetään, että kyseessä on Triumphin seuraava Triumph Factory Custom- eli TFC-malli. Triumph on ilmoittanut, että kaikkien tulevien TFC-mallien tuotanto rajataan 750 kappaleeseen.

Olipa kyseessä sitten tuleva Bobber R tai Bobber TFC, niin odotettavaa on että moottoriteho nousee nykyisestä 76 hevosvoimasta yli 80:n, jopa lähemmäs 90 hevosvoimaa. Lopullinen vastaus avoimiin kysymyksiin saataneen Milanon kansainvälisessä moottoripyöränäyttelyssä marraskuussa, jolloin Triumph esittelee kauden 2020 uutuutensa.

Uusin numero