Lauttakylä -lehti kertoo, että tulevan kesän kisat ajetaan, mutta sen jälkeen homma on siinä. Korkeimman hallinto-oikeuden päätös astuu voimaan vuoden 2019 alussa.
Tämä johtuu siitä, että hallinto-oikeus on esittänyt kiihdytyskilpailutoiminnan lopettamista, ja sitä, että varikkoalueiden hulevedet johdetaan rakennettavaan hulevesiviemäriin ja sen kautta pohjavesialueen ulkopuolelle vuoteen 2019 mennessä.
Tämä perustuu Pöyry Oy:n tekemään tutkimukseen, jonka mukaan yksi suurimmista riskitekijöistä pohjavesialueelle muodostuu kiihdytyskilpailuista. Alastaron rata on pohjavesialueella ja vedenottamo vain 1,6 kilomerin päässä radasta.
Ongelma on vähentynyt, kun kilpailutoiminta on siirtynyt pelkästään päällystetyille alueille. Kiihdytysajoissa suurimman ongelman muodostaa suuri kemikaalien käyttömäärä.
Lue koko uutinen TÄÄLTÄ