Ajon manageroiman Millerin kohusiirto MotoGP-luokkaan sai sinettinsä

Moto3-luokan MM-sarjaa Red Bull KTM Ajo-tehdastiimin väreissä johtava Miller on solminut HRC:n (Honda Racing Corporation) tuella sopimuksen italialaisen Lucio Cecchinellon johtamaan CWM LCR Honda-tiimiin. Tiimin nimi muuttuu etuliitteeltään uuden yhteistyökumppanin myötä.

Miller kilpailee ensi kaudella Hondan Open luokan sääntöjen mukaisella uudella RC213V-RS -pyörällä.

Millerin tiimikaverina ajaa kokenut britti Cal Crutchlow, joka saa käyttöönsä Hondan RC213V-tehdaspyörän. Crutchlowin visiitti jää vain yhden kauden mittaiseksi Ducatin tehdastiimiin.

Millerin maanmiehen Casey Stonerin aikoinaan parrasvaloihin nostanut Cecchinellon tiimi teki debyyttinsä MotoGP-luokassa vuonna 2006. Kausi 2015 merkitsee ensimmäistä kertaa, kun tiimissä kilpailee kaksi kuljettajaa.

Hurja harppaus ei
Milleria huimaa

– Olen erittäin iloinen harppauksesta MotoGP-luokkaan ensi vuonna ja varsinkin, kun teen sen yhdessä HRC:n kanssa. Unelmastani tulee totta, iloitsee täksi kaudeksi suomalaistalliin tuullut Miller.

– Hyppy on varmasti iso Moto3:sta suoraan MotoGP-luokkaan, mutta olen vakuuttunut siitä, että olemme valmiita ja että etenemme askel askeleelta, opimme joka päivä ja voimme tehdä hyvää työtä. Tämä on loistava tilaisuus ja olen innoissani saadessani aloittaa uuden vaiheen urallani yhdessä HRC:n ja CWM LCR Honda-tiimin kanssa, jatkaa Miller.

Townsville’sta kotoisin oleva ja Suomessa mainiosti viihtyvä Miller korostaa, että hän ei aio päästää tunnetusti vilkkaita ajatuksiaan karkaamaan liian pitkälle. Tästä myös tallipäällikkö Ajo pitää taatusti huolen.

– Keskityn täysillä tähän kauteen ja voittamaan Moto3-luokan maailmanmestaruuden. Minun pitää välttää kaikkia häiriötekijöitä taistellessani mestaruudesta, muotoilee Miller.

Hondalla on pitkän aikavälin
suunnitelma Millerin kanssa

Cecchinello on hänkin innoissaan uudesta kuviosta, jota on valmisteltu jo pitemmän aikaa. Kyse oli käytännössä enää sopimuksen julkistamisen ajankohdan ajoituksesta.

– Ei ole epäilystäkään siitä, että tämä on erittäin mielenkiintoinen projekti ja täysin uusi haaste meille. Uskomme Jackin vahvaan tulevaisuuteen MotoGP-luokassa johtuen hänen kiistattomasta lahjakkuudestaan, motivaatiostaan ja ajamisestaan. Teemme yhdessä Hondan kanssa parhaamme, jotta hän pääse askel askeleelta sinuiksi MotoGP-luokan kanssa. On selviö, että Jack tarvitsee aikaa oppiakseen ajamaan 1000-kuutioista pyörää, mutta mihinkään ei ole kiire, korostaa Cecchinello.

– Ensi kausi tulee olemaan Jackille oppivuosi. Hondalla on pitkän aikavälin suunnitelma hänen kanssaan ja Jack pääsee näyttämään lahjakkuutensa ilman paineita.

Millerilla on tiettävästi plakkarissaan kolmen vuoden mittainen sopimus HRC:n kanssa, mitä ei vielä LCR-diilin yhteydessä tuotu julkisuuteen.

Kaksi Ajon manageroimaa
kuskia MotoGP-luokassa

Ajo Motorsportin omistajalla, tallipäällikkönä kolme maailmanmestaruutta saavuttaneella Ajolla on näin ollen näppinsä vahvasti pelissä jatkossa myös MotoGP-luokassa.

Ajo näet toimii Millerin tavoin myös Maverick Vinalesin managerina.

Espanjalainen Vinales siirtyy ensi kaudella MotoGP-luokkaan palaavaan Suzukin tehdastiimiin. Tosin tuota sopimusta ei ole vielä virallistettu.
 

Uusin numero