Ajo: ”Pyörä ei kaipaa mitään mahtipontisia muutoksia”

KTM:llä kilpaileva RBA Racing-tiimin suomalaiskuljettaja kiersi 4423 metrin mittaisen radan aamun harjoituksessa lukemin 1.48,299, jotka riittivät kymmenenteen sijaan.

Ajo nipisti iltapäivällä ajastaan kolme tuhannesosaa, mutta siinä vaiheessa sijoitus putosi kuudella pykälällä. Ajo päätyi näin ollen perjantain yhdistetyllä tuloslistalla 16:nneksi.

– Iltapäivällä radan lämpötila oli noussut 19 asteella. Se voi tuntua tavallaan vähältä, mutta pitoon sillä on erittäin suuri merkitys. Voin olla tyytyväinen siihen, että pystyin ajamaan toisessa treenissä aamun kaltaisen ajan ja kaventamaan siinä sessiossa eroa kärkeen lähes kahdella kymmenyksellä, kertoi Ajo.

Perjantain nopein kuljettaja oli heti ensimmäisessä harjoituksessa kärkeen ajalla 1.47,088 karauttanut espanjalaiskuljettaja Efren Vazquez. Ajo jäi pohjista 1,208 sekuntia.

– Eihän tuo sijoitus ollut mikään paras mahdollinen, mutta ei tässä mitään hätää ole. Jatketaan vain töitä harjoitus kerrallaan. Haemme lauantaina muutoksia pyörän keulaan. Kyse ei ole kuitenkaan mistään sen mahtipontisemmista muutoksista, vaan lähinnä hienosäädöstä.

KTM:n tehdaspyörään tehtiin muutoksia jo perjantain toisen harjoitukseen ja silloin perän osalta. Se kokeilu ei ollut onnistunut.

– Pito hävisi perästä miltei kokonaan ja meidän oli palattava aiempiin säätöihin, joilla ehdin ajaa sitten vielä harjoituksen lopun viimeisen varikkokäynnin jälkeen.

Ajolla riitti muutenkin ylimääräistä ohjelmaa iltapäivän jaksolla.

– Huomasin heti ensimmäisellä kierroksella, että uusi rengas oli viallinen ja minun piti tulla takaisin varikolle vaihtamaan jo käytetty rengas. Ihan positiivisin mielin tässä kuitenkin lähdetään aika-ajopäivään, vahvisti Ajo.
 

Uusin numero