Yard Built GS Mahsin Ultra

Tuoreehko tulokas customointialalla, sveitsiläinen GS Mashin, pyrkii rakentamaan täysin yksilöllisiä, mutta silti katukäyttöön sopivia pyöriä. Rakentajan Yard Built XV 950 Ultra ei poikkea linjasta.   
 
Vaikka alkuperäistä mallia ei ole tunnistaa, on Ultra silti rakennettu Yard Biult –periaatteita noudattaen, eli runkoa ei ole muutettu. Idean pyörän tyyliin GS Mashinin Tom Mosimann on saanut goottilaisesta arkkitehtuurista. Tavoitteena oli rakentaa matala, isoilla mutta kapeilla vanteilla varustettu kilpurimainen pyörä.
 
– Mielestäni Tomin XV-tulkinta on upea, kertoo Yamaha Motor Europen Product Manager, Shun Miyazawa.
– Olemme samaa mieltä siitä, että rakennetun pyörän tärkein funktio on kuitenkin ajaminen. Erittäin vakuuttavaa on se, että Tom tekee ehkä 95 % työstään rälläkän, hiekkapussin ja vasaran avulla!
 
Pyörän kate on tehty käsin 1,5-millisestä pellistä ja sen kiinnikkeet on rakennettu rosteriputkesta. Myös bensatankin yläosa on valmistettu käsin, ja liitetty alkuperäisen tankin alaosaan. Käsityönä valmistettu perä rakentuu Shin Yo –takavalon ympärille. Satulan on valmistanut Jose Rey Saddlery. Ohjaustanko on vaihdettu clip-oneihin ja yläkolmio on koneistettu alumiinista. Uudet vannekehät ovat kooltaan 21 ja 18 tuumaa. 

Uusin numero