Circuit Racing SM – Ram Racing Yamahalla mahdollisuus tuplamestaruuteen
Uusimmat
Yhdessä Roland Sandin kanssa Victory rakensi nimellä 156 tunnetun kilpamoottoripyörän kuuluisaan Pikes Peakin mäkikilpailuun. Valitettavasti itse kilpailu päättyi onnettomuuteen, mutta moottori jatkaa elämäänsä.
Noin 1200-kuutioinen V-twin tekee nimittäin pian comebackin sporttisemman mallin runkoon sovitettuna lähitulevaisuudessa. Sitä odotellessa se on sovitettu sveitsiläisen rakentajan Urs Erbacherin Ignition-pyörään.
Nestejäähdytteinen moottori on varustettu neliventtiilikansilla. Sylinterien välinen kulma on 60°. Kilpamoottorin venttiilit ovat titaania ja ilma johdetaan moottoriin 67-millisen, sylinterien väliin sijoitetun läppärungon kautta.
Todennäköisesti tuotantomoottorin speksit ovat hieman miedommat. Toistaiseksi moottorista ollaan varsin vaitonaisia, mutta siitä luvataan lisätietoa jo lähikuukausina.