Triumphin väkevä paluu touringsegmenttiin

Triumphin mallistosta on uupunut kunnollinen touringpyörä sen jälkeen, kun edellisen Trophy 1200:n valmistus loppui vuonna 2004. Nyt tilanne korjaantuu, sillä pitkän matkan taittajien iloksi loppuvuodesta tulee tarjolle uusi malli.

Triumph Trophyn voimanlähteenä toimii Tiger Explorer -matkaendurosta tuttu, mainio 1215-kuutioinen kolmesylinterinen moottori, joka tuottaa tehoa 134 hevosvoimaa ja vääntöä 120 Nm. Tyyliin sopivasti toisioveto hoituu huoltovapaalla kardaanilla. Reissaajia ilahduttanee myös 16000 kilometrin huoltovälit, jotka antavat marginaalia pidempienkin matkojen suunnitteluun.

Triumph kertoo pyörän ajodynamiikkaan kiinnitetyn erityistä huomiota ja sen kerrotaan olevan yhdistelmä mukavuutta ja hyvää ajotuntumaa. Kaasuläppiä ohjataan ride-by-wire -teknologialla, joka mahdollistaa vakionopeussäätimen ja luistoneston.

Katteiden muotoiluun on kiinnitetty erityistä huomiota ja katelasi säätyy sähköisesti 16,4 senttimetrin verran. Lasissa on myös muistitoiminto. Mukavuutta parantavaa lisävarustelistalta löytyvä istuinten valikoima. jo vakionakin kuljettajan istuimen korkeutta voi säätää 800 ja 820 millimetrin välillä.

Vakiovarustelista on näidenkin lisäksi varsin kattava, mutta erityisesti maininnan arvoinen on Triumphin Dynamic Luggage System (TDLS), joka sallii laukkujen elämisen kiinnikkeissään ajon aikana näin vakauttaen matkantekoa.

Tarjolla tulee olemaan kaksi mallia. Perusversion lisäksi Triumph tarjoaa paremmin varusteltua SE-mallia, josta löytyy lisäksi esimerkiksi Bluetooth-audiojärjestelmä, WP:n elektronisesti säädettävä alusta ja renkaanpaineiden valvontajärjestelmä.

Trophyn hintojen odotetaan vahvistuvan syyskuussa ja mallin toimitukset alkavat marraskuun aikana.

Uusin numero