Kaudesta 2019 alkaen kaikille Moto2-tiimeille moottorit toimittanut Triumph on ilmoittanut, että ensi kaudella sen moottorit ovat nykyistä tehokkaampia ja kiertävät korkeammalle.
Triumph korvasi kaudelle 2019 Hondan Moto2-luokan moottoritoimittajana. Hondan 600-kuutioinen, nelisylinterinen rivimoottori vaihtui näin brittivalmistajan Street Triple -nakustä peräisin olevaan 765-kuutioiseen rivikolmoseen. Siitä alkaen Moto2-luokassa on Triumphin mukaan tehty 68 uutta rata- ja huippunopeusennätystä, mukaanlukien ensimmäiset 300 kilometrin tuntinopeuden ylitykset. Tähän mennessä Triumphin Moto2-moottoreilla on ajettu yhteensä jo lähes miljoona kilometriä.
Nyt Triumph on ilmoittanut, että ensi kaudella on luvassa uusia ennätyksiä yhä kiihtyvään tahtiin, sillä sen 765-kuutioisesta moottorista ollaan kutittelemassa ulos lisää voimaa. Ensi kauden moottori on viisi hevosvoimaa tehokkaampi ja sen kierrosluvunrajoitinta nostetaan 400 kierrosta ylemmäs.
Pelkällä softamuutoksilla tehoa ei kasvateta, vaan moottoreita kehitetään niin että ne jatkossakin kestävät kisakäytön rasitukset. Sylinterikansia muokataan ja puristussuhdetta nostetaan korkeammaksi, uudet venttiilit ja nokka-akseleiden profiilit sallivat suuremman noston ja uudet venttiilijouset mahdollistavat maksimikierrosluvun noston. Myös mäntiä, kiertokankia ja kampiakselia muokataan kestämään kasvava rasitus.
Dorna Sportsin toimitusjohtaja Carlos Ezpeleta sanoo olevansa tyytyväinen Triumphin tähänastiseen panokseen Moto2-luokan moottoritoimittajana, mutta lisää samaan hengenvetoon, että ensi kauden muutokset sekä mahdollistavat enemmän ohituksia että kehittävät kilpailijoita paremmin tulevaisuuden MotoGP-luokan kuljettajiksi.