Tekeekö suomalaistalli MM-historiaa Moto2-luokassa?

Motivaatiota uhkuva Zarco on jo ehtinyt ajaa onnistuneet yksityistestit uudella Kalex-pyörällä. Näistä astelemista on hyvä lähteä Moto2-luokan ensimmäiselle viralliselle IRTA-testijaksolle, joka odottaa vuoroaan 2.-4. maaliskuuta Jerezin radalla Espanjassa.

– Viime kauden pyörä oli nautittava ajaa ja fiilis uuteen runkoon oli heti ensimmäisissä testeissä hyvä, ehkä jopa hieman parempi. En osaa kertoa, mikä on muuttunut, sillä sitä on erittäin vaikea selittää: kyse on niin monista pienistä asioista, muotoilee Zarco.

– Tärkeintä on se, että pyörä tuntuu hyvältä. Kun saavutat sen tunteen, niin pystyt puskemaan niin kovaa kuin haluat, mestari jatkaa.

MM-kulta ei ole muuttanut suuremmin Zarcon siviilielämää ainakaan kotipuolessa Ranskassa.

– Minulta pyydetään enemmin nimikirjoituksia, mutta voin silti kulkea kadulla ihmisten tunnistamatta minua. Ranskassa ei niin moni ihminen katso kilpailuja tv:stä. Toivotaan, että voitan ensi kaudella taas enemmän kisoja ja kasvatan sen myötä fanipohjaa, tuumii Zarco.

Viime kaudella Zarco vei 18 kisasta nimiinsä komeasti kahdeksan. Ennätyspisteet takoneen mestarin saldoa koristi edelleen viisi kakkossijaa, yksi kolmossija ja seitsemän paalupaikkaa.

Ajon kanssa myös
MotoGP-luokkaan?

Zarcolla, 25, riitti viime syksynä kysyntää MotoGP-luokan taholta, mutta hän teki jo hyvissä ajoin managerinsa Laurent Fellonin kanssa päätöksen siitä, että ura jatkuu vielä yhden kauden motokakkosissa ja Ajon tiimissä.

On myös täysin mahdollista, eli vastaava yhteistyö jatkuu kaudella 2017 MotoGP-luokassa.

Ajo Motorsport laajentaa koko ajan toimintaansa ja kipuaminen kuninkuusluokkaan alkaa jo olla varsin luonteva ratkaisu.

Uusin numero