Remes ja Seistola käynnistävät kauden MM-kenraalilla Italiassa

Remes lähtee tuttuun sarjaan tutuissa merkeissä, eli TM:n tehdastiimin E1-luokan pyörällä.

Seistola puolestaan tekee debyyttinsä Fabrizio Azzalinin tiimin Shercolla ja E3-luokassa. Seistola sijoittui viime vuonna E1-luokan MM-pisteissä kolmanneksi ja Remes neljänneksi.

Seistolan suunnitelmiin muutos:
ohjelmassa koko Italian setti

Molemmat suomalaiskuljettajat ajavat täyden, kahdeksan kisapäivää kattavan Italian sarjan.

– Minulla ei ollut alun perin tarkoituksena ajaa MM:n lisäksi mitään muuta täyttä sarjaa, mutta nyt suunnitelmat ovat muuttuneet. Ajan täyden sarjan Italiassa, sekä valikoituja kisoja Suomessa. Olisin kyllä halunnut ajaa enemmänkin kotimaassa, mutta nyt tilanne on tämä, vahvistaa Seistola.

Genovan ja San Remon välimaaston merellisissä maisemissa sijaitseva Alassio toimii Seistolalle samalla jo MM-kenraalina. Kahdeksan kisaviikonloppua sisältävä ja myös kesäkuussa Heinolassa vieraileva MM-sarja starttaa 5.-6. huhtikuuta Katalonian korkeudella Solsonassa.

– Minulla on  Alassiossa edessäni debyytti Shercolla, 2-tahtisella pyörällä ja oikeastaan vähän kaikkea siltä väliltäkin!, sivaltaa Seistola.

– Treenit ovat kulkeneet kyllä hyvin. Töitä on tehty paljon ja paljon on myös opeteltu. Pyörä on hyvässä iskussa ja kuljettajakin aikalailla lähellä sitä. En ole kuitenkaan vielä ihan 100-prosenttisessa terässä jos vertailukohteeksi otetaan MM-sarjan vire. Alassio merkitsee kuitenkin minulle ja tiimille hyvää ”checkpoint’ia”. Eli tsekataan, missä tässä vaiheessa kautta mennään, linjaa Seistola.

Paineet ovat muilla
sadekelin kisassa

Seistola ahmii Alassiossa pätkäkilometrejä paineitta.

– Ei mitään stressiä. Ei minun tarvitse näyttää kenellekään mitään. Lähdetään tekemään mahdollisimman hyvää omaa suoritusta ja pitämään paketti kasassa.

Alassiossa on vallinnut viime päivät kelpo keli, mutta viikonvaihteessa päällä vaanii voimakas sateen uhka.

– Kaksi pätkää on viety jyrkkään rinteeseen. Kyllähän niistä tulee taatusti haastavia, kun liuskekivet ja savipohja saavat vettä päälleen.

Italian sarjan mestaruutta puolustaa kaksi edellistä titteliä nimiinsä vienyt Alex Salvini, joka saavutti viime vuonna myös E2-luokan maailmanmestaruuden. Salvini jatkaa Hondalla Jolly-tiimin väreissä.

Saapasmaan sarjassa ulkomaalaiset kuljettajat kilpailevat vain yleismestaruudesta. Luokkakohtaiset mestaruudet ratkaistaan italialaisten kuljettajien välillä.

Italian sarja jatkuu Alassion jälkeen 26.-27. huhtikuuta Iglesiassa, 24.-25. toukokuuta Artigliossa, 20. heinäkuuta La Marca Trevigianassa huipentuen 27.-28. syyskuuta Sebinossa.