Redding kiitoksen velkaa Kalliolle – britti omaksuu Mikan ajotyyliä

Ducatin kiikarissa jo jonkun aikaa ollut, MotoGP-sarjan kautta aikojen nuorin MM-osakilpailuvoittaja on tunnettu aina aggressiivisesta ajotyylistään. Nyt vauhdikkaan nuorukaisen särmät ovat alkaneet hioitua myös siltä osin Kalex-pyörän puikoissa.

Rauhallisempi ajotyyli ja maltti olivat valttia varsinkin viimeksi Le Mansissa, jossa Marc VDS Racing-tiimin Redding palasi podiumille puolentoista vuoden tauon jälkeen sijoituttuaan kolmanneksi.

– Yritän ajaa ja olla koko ajan vähemmän aggressiivinen erityisesti kaasun käytön osalta. Olen tehnyt tältä osin paljon töitä tiimikaverin Kallion kanssa tutkien myös hänen dataansa. Mika on aivan yhtä nopea, mutta hänen ajotyylinsä on tasaisempi ja hän on kärsivällisempi kaasun kanssa, toteaa Redding.

Kallion kaltainen pehmeämpi ajotyyli on Reddingille tavallaan pakon sanelema myös renkaiden osalta.

– Minun on tehtävä kaikkeni, jotta saan renkaat kestämään ja toimimaan pidempään, sillä myös kokoni vaikuttaa tähän, painottaa Redding.

Redding tosiaankin erottuu mitoiltaan monista muista GP-sarjan kuljettajista. Hänelle on pituutta 184 senttiä ja painoa 74 kiloa. Kallion vastaavat lukemat ovat 166 ja 58.

Le Mansin kolmossija puolestaan pönkitti Reddingin painoarvoa Moto2-luokan kärkikahinoissa ja luonnollisesti myös hänen itseluottamustaan. Redding oli noussut edellisen kerran podiumille Australian GP:n merkeissä kaudella 2010, jolloin hän ajoi Phillip Islandin radalla toiseksi.

– Tämän kauden alustava tavoitteeni oli sijoittua säännöllisesti viiden nopeimman joukkoon. Nyt uskallan odottaa enemmän varsinkin siksi, että en ole aiemmin ollut näin kilpailukykyinen märällä radalla, Redding viittaa Le Mansin olosuhteisiin.

Redding on neljän osakilpailun jälkeen sarjassa viidennellä sijalla pistein 44. Le Mansissa viidenneksi ja samalla kauden tähän mennessä parhaan sijoituksensa viimeistellyt Kallio on MM-sarjassa yhden pykälän ja 11 pistettä tiimikaverinsa takana.

Seuraava osakilpailu, eli Katalonian GP ajetaan kesäkuun ensimmäisenä viikonvaihteena Montmelon radalla Barcelonassa.