Nässi sortui huonoon starttiin Jerezin Honda CBR650F EJC-kisassa

– Odotimme jopa sijoitusta 10 joukkoon. Toinen tavoite oli 15 joukkoon sijoittuminen. Odotukset perustuivat Felixin kansainvälisissä kilpailuissa saamaan kokemukseen, sillä ajoihan hän muutama vuosi sitten KTM Rookies Cupin sarjan MotoGP:n yhteydessä useilla kansainvälisillä radoilla. Felix on ajanut senkin Moto3- luokassa kansainvälisiä kilpailuja, MBH Honda Racingin tiimipäällikkö Erkki Tapaninen toteaa tiedotteessa.

Yhtenä toiveena Tapanisen mukaan oli myös tasainen kilpailu ilman kaatumista, koska vuosi sitten samassa Honda CBR500R EJC-sarjassa Joona Ylikantola kaatui kovassa vauhdissa ja vietiin tajuttomana sairaalaan. Tuota kokemusta ei haluttu toistuvan tänä vuonna.

– Tietysti on oltava realisti, sillä Felixillä oli Hondan uusi 4-sylinterinen CBR650F ajettavana. Tutustumista tälle pyörälle jäi muutama päivä, kun lähes kaikki kilpakumppanit olivat ajaneet lähes koko sarjan tällä Hondan uudella pyörällä, eli etumatkaa oli heillä paljon pyörän ajettavuuden kanssa, muistuttaa Tapaninen.

Nässin lähtöruutu kisaan oli 24. Startti epäonnistui ja 5-6 kuljettajaa pääsi ohittamaa suomalaisen heti kättelyssä.

– Edessä olevat saivat liian paljon etumatkaa ja vaikka Felix ohitti useita pyöriä, niin kymmenen keulapyörän joukkoon oli enää mahdoton ehtiä. Felixin mielestä kunnon startin saatuaan olisi ollut realistinen sijoitus voinut olla 12. Sen sijoituksen otti hänen kanssa samassa ryhmässä ensimmäisenä ajanut kuljettaja.

– Sarja on niin tasainen että kaikki virheet on hankala korjata. Varsinkin kärkijoukossa ajetaan virheettömästi ja sillä huippuvauhdilla, mitä tällä vakiopyörällä pystyy ajamaan, tähdentää Tapaninen.

Nässille tarjoutui kaikesta huolimatta taas uutta kokemusta kansainvälisestä ilmapiiristä, sillä ajetaanhan Honda tehtaan CBR650F EJC-osakilpailut Superbiken MM-sarjan yhteydessä.

– MBH Honda Racing Team Finlandin tavoitteena olisi saada joku vuosi ainakin yksi suomalainen ”talent” juniorikuljettaja ajamaan koko Honda CBR650F EJC-sarja. Ensimmäinen vuosi saattaa mennä nuorelta kuljettajalta kokemuksen hakemiseen ja toisena vuotena pitäisi taistella kärkiajajien kanssa sarjan voitosta, linjaa Tapaninen.
 

Uusin numero