MotoGP:ssä ruutulipun heilahdus ei tarkoita kisaseurannan päättymistä – sarjan sosiaalinen media on rajussa kasvussa 

MotoGP-sarjassa on sosiaalisessa mediassa seuraajia nyt yli 22 miljoonaa henkilöä maailmanlaajuisesti.  TV-puolella kauden avauskisan Qatarista välitti asiakkailleen 101 yhtiötä.
MotoGP:llä on tällä hetkellä 12 miljoonaa Facebook-seuraajaa. Instagram jatkaa vahvaa kasvuaan, ja äskettäin se ylitti MotoGP:ssä viiden miljoonan käyttäjän rajapyykin. Vertailuna vuoden 2015 lopulla MotoGP:ssä oli Instragram-tilejä reilut 2,4 miljoonaa.
Twitterissä MotoGP-sarjalla on suora kontakti lähes kolmeen miljoonaan käyttäjään. Vuonna 2015 MotoGP:ssä oli 1,5 miljoonaa käyttäjää. Kun huomioidaan kaikki Twitterin välilliset käyttäjät, koko seuraajamäärä nousee huimaan 340 miljoonaan henkilöön.
MotoGP-sarjassa on yhteensä valittavana yli miljardi videonäkymää kaikilla digitaalisilla alustoilla.  YouTube –kanavalla MotoGP-sarjalla on yli miljoona tilaajaa. 
Kovin kasvu TV-puolella on Aasiassa
TV-puolella välittäjäyhtiöitten  määrä on noussut vuodessa 91:stä 101:een. Suurin osa MotoGP-näkyvyydestä on maksukanavien puolella. Euroopassa välittäjäyhtiöitä on 59, Aasiassa TV-yhtiöiden määrä on nousut tälle vuodelle 26:een. Siellä on suhteellisesti eniten vapaasti nähtäviä MotoGP-kanavia. 
Amerikassa MotoGP-sarjaa välitetään 11 yhtiön kautta ja Afrikassakin on nyt viisi TV-yhtiötä MotoGP-sarjassa mukana. Dornan mukaan nyt GP-kauden avausta seurasi maailmanlaajuisesti noin 340 miljoonaa katsojaa.
Mainonta eri muodoissaan on moottoripyörien Grand Prix –sarjan elinehto. Kovin mainonnan kasvu myös MotoGP-sarjassa on tiimien ja kuljettajien kohdalla digitaalisessa maailmassa, jossa sosiaalinen media on kovalla kasvu-uralla.
 

Uusin numero