Kylmäkorpi katsookin luottavaisena kohti tulevan kauden haasteita.
– Kunto on hyvä. Harjoitusmäärät on olleet todella kovat. Kunto on varmasti parempi kuin koskaan. Kauteen voi lähteä luottavaisin mielin.
– Kalustoa on uusittu. Nyt mukana on kaksi uutta virittäjää ja uusi mekaanikko. Viime kaudella speedway ei kulkenut haluamallani tavalla, niin jotain muutosta piti tehdä. Nyt testeissä ja Testimonialissa uudet pyörät ja moottorit tuntuivat hyviltä. Speedwayhin on satsattu tälle kaudelle paljon, Kylmäkorpi jatkaa.
Kylmäkorpi on vasta toinen suomalainen, jolle on myönnetty lupa Testimonial-kilpailuun. Kilpailua voi anoa kuljettaja, joka on ajanut vähintään kymmenen vuotta Iso-Britannian sarjoissa.
Kyseessä on siis suuri kunnianosoitus. Kylmäkorven Testimonial ajettiin viikkon sitten Iso-Britannian Eastbournessa.
Villi kortti Tampereelle
oli mahtava yllätys
Kylmäkorven kauden alkuun mahtui myös toinen merkittävä tapahtuma, kun Testimonialin yhteydessä hänelle myönnettiin villin kortin paikka Tampereella 17. toukokuuta ajettavaan speedwayn Grand Prixiin. Mestari oli otettu ja yllättynyt tästä kunniasta.
– Olihan se yllätys, mitään ennakkokäsitystä minulla ei ollut. Tiesin, että Jarno Kosonen on paikalla mutta luulin, että hän on paikalla markkinoimassa Ratinan kilpailua. Mutta hyvältä, mahtavalta se tuntui, totta kai. Paikka maailman kovimmassa kilpailussa on huikea juttu, Kylmäkorpi kommentoi.
– Ratinan GP on iso juttu koko Suomen speedwaylle. Se on arvokkain ja suurin speedwaykilpailu Suomessa koskaan. Siitä laji saa hyvää mainosta ja buustia.
– Kilpailu on myös minulle todella tärkeä. Siihen valmistaudutaan niin huolella kuin ikinä pystyy. Sieltä pitää ajaa todella hyvä tulos. Hyvä tulos on tärkeää paitsi tietysti minulle niin myös järjestäjille ja faneille. Latistaahan se tapahtumaa jos oma kuski ei siellä pärjää, toteaa Kylmäkorpi painokkaasti.
Maaradalla kovat tavoitteet
Kylmäkorpi on noussut ratalajien parrasvaloihin hallittuaan maaradan MM-sarjaa viimeiset neljä kautta suvereenisti. Tällä kaudella tavoitteet pitkille ovaaleille on kovat.
– Viidettä peräkkäistä mestaruutta lähdetään hakemaan, totta kai. Huolellinen valmistautuminen speedwayhin palvelee myös maarataa. Maaradalla moottoreista huolehtii Marcel Gerhard. Hänen tekemillä moottoreilla on viime vuodet pärjätty, ei ole syytä muuttaa voittavaa konseptia.
– Elokuussa Forssassa ajettava maaradan joukkue MM-finaali on myös yksi kauden tärkeimmistä kilpailuista. Rata on hyvä, sopii meille ja on hienoa ajaa forssalaisen yleisön edessä. Meillä on Mustosen Apen kanssa hyvä mahdollisuus ajaa mitaleille. En edes lähtisi kilpailuun, jos en mitaliin uskoisi, Kylmäkorpi sanoo napakasti.
Pitkä ja kiireinen kausi
Kylmäkorven kausi pärähtää todenteolla liikkeelle tänään Eastbournessa ajettavalla Elite-liigan ottelulla. Kausi jatkuu lokakuuhun asti.
– Pitkä ja tiivis kausi on tulossa. Ajan Englannin lisäksi Ruotsin Elitserieniä Dackarnan riveissä. Puolassa ajan Daugavpilsin joukkueessa ja lisäksi kilpailuja tulee Tsekissä Pardubicen joukkueessa ja Saksassa Brokstedtin riveissä. Kilpailuja tulen ajamaan 85-100 riippuen siitä, miten eri joukkueiden kanssa pärjätään eli päästäänkö pleijareihin, kertoo Kylmäkorpi.
– Paljon reissaamista on tiedossa. Se on toisaalta raskasta mutta toisaalta se palvelee minua paremmin. Viime kaudella jätin alkukaudesta Englannin väliin ja ajattelin, että harvempi kilpailutahti palvelisi paremmin. Se ei minulle sopinutkaan, sillä en saanut rytmistä kiinni. Minä olen näköjään sellainen kuljettaja, että minun pitää ajaa paljon kisoja. Saan sillä tavalla itseni ja kaluston paremmin iskuun ja löydän tarvittavan itseluottamuksen ja puristuksen. Kilpailukaudella harjoittelua ei sitten erikseen tarvita, kun kilpailutahti on kova, päättää Kylmäkorpi.