Koripallolegenda “Air” Jordanin tiimi mielii MotoGP-luokkaan

Huikean ponnistusvoiman jo parketeilla omannut 198-senttinen Jordan pelasi upean uransa pääosin Chicago Bullsin riveissä.

Tuplasti olympiakultaa huuhtonut Jordan saavutti kuusi NBA-mestaruutta ja hänestä kruunattiin kymmenen kertaa taalakenttien korikuningas, mikä sivusi lähes yhtä legendaarisen Wilt ”Puujalka” Chamberlainin rekordia.

Helmikuussa 50 vuotta täyttänyt Jordan on tunnettu myös intohimostaan moottoriurheilua kohtaan. Hän perusti oman, Michael Jordan Motorsports-tiiminsä jo vuonna 2004 miltei välittömästi sen jälkeen, kun korinarujen vinguttelu oli saanut jäädä vähemmälle.

MotoGP-sarjassa on vuosien saatossa nähty tiimien taustoilla julkkiksia Antonio Banderasista aina Paris Hiltoniin. He ovat jääneet MotoGP:ssä kuitenkin lähinnä tähdenlennoiksi, joten multimiljonääri Jordan edustaisi tässäkin mielessä vakautta.

Jordan teki jo kaudella 2004 ”debyyttinsä” MotoGP-luokkaan, jolloin hän toteutti yhden suurista unelmistaan Valencian Ricardo Tormo-radalla. Jordanille tarjoutui tuolloin tilaisuus kiertää rataa Ducati Desmosedicillä.

Superbike-luokka
toinen vaihtoehto

Jordanin rr-tiimi on päättänyt donkata pillit pussiin USA:n AMA-sarjassa sen jälkeen, kun nykyinen pääyhteistyösopimus (Nationa Guard) umpeutuu näinä päivinä.

Suzuki-pyörillä kilpailleen tiimin ykkösvaihtoehto on jatkossa MotoGP-luokka, mutta Superbiken MM-sarja ei ole sekään poissuljettu vaihtoehto.

Tosin täysipainoista sarjaa ei ole mahdollista toteuttaa Jordanin tiimin osalta vielä ensi kaudella, jolloin suunnitelmissa on ajaa lähinnä villin kortin kilpailuja. Täyden sarjan aika MotoGP:ssä tai Superbikessa koittaa kaudella 2015.

Jordan Motorsportin suunnalta on tihkunut jo sen verran tietoa tulevasta, että mikäli se MotoGP-luokkaan lähtee, niin he hankkivat käyttöönsä niin sanotun tuotantomallin. MotoGP-luokan kyseinen uutuuspyörä on ollut tähän mennessä vahvimmin tapetilla Casey Stonerin testaamaan Hondan hahmossa.

Suzuki tekee paluun MotoGP-luokkaan kaudella 2015, mutta Japanissa ei ole tehty vielä lopullista linjausta siitä, laajeneeko toiminta mahdollisesti myös tehdastiimin ulkopuolelle.

Jordannin tiimin Suzuki-pyörillä ovat tällä kaudella AMA Superbike-luokassa kilpailleet yhdysvaltalaiset Danny Eslick ja Roger Lee Hayden.

MotoGP-luokan kokemusta villin kortin kuljettajana kahden kilpailun verran ammentanut ja kertaalleen myös Moto2:ssa vieraillut Roger Lee on Haydenin veljeksistä nuorin. Haydenin vauhdikkaan katraan tunnetuin kuljettaja on vuonna 2006 Hondalla MotoGP-luokan maailmanmestaruuden napannut Nicky.

Nicky Hayden päättää viiden vuoden mittaisen pestinsä Ducatin tehdastiimissä tähän kauteen. Hayden siirtyy kahdeksi seuraavaksi kaudeksi espanjalaisen Jorge Martinezin johtaman Asparin riveihin, jossa hän saa käskytettäväkseen Hondan tuotantomallin.
 

Samanlaisia ​​uutisia

Viimeisin numero