Kawasakin uutuudet MP 15 -näyttelyssä

Kawasaki esittelee MP 15 -moottoripyöränäyttelyssä kuusi uutuusmallia.

Ninja H2

Kawasaki on luonut Ninja H2 ja Ninja H2R-mallit näyttääkseen uuden suunnan tulevaisuuden supermoottoripyörille. Kawasaki on hyödyntänyt lentokoneiden valmistamisesta saamaansa kokemusta aerodynamiikasta ja H2:n ja H2R-mallien aerodynaaminen muotoilu poikkeaa  perinteisistä supersport-malleista.
 
Kawasakin erityisesti moottoripyöriä varten kehittämä musta kromipeilierikoispinnoite korostaa pyörän ulkonäköä. Moottorin tehokkaan ahtimen suunnittelussa on hyödynnetty Kawasaki Heavy Industries Groupin moottoripyöräsuunnitteluyksikön lisäksi myös muiden yksiköiden osaamista. Ahdin on täysin Kawasakin omaa valmistetta. Moottorin teho on Ninja H2-mallissa 154,4 kW/ 210hv ja Ninja H2R-mallissa 240 kW/ 326 hv. Kuljettaja voi hallintalaitteista valita moottoritehon sekä takapyörän ”sutimiseneston” rajoituksen mieleisekseen tienpinnan liukkauden mukaan.
 
Dog-ring -tyyppinen vaihteisto on kilpakäyttöön suunniteltu ja vaihtamista avustaa KQS (Kawasaki Quick Shifter). Ninja H2 -malli on Kawasakin ensimmäinen malli, jossa quick shifter on vakiona. Ristikkorakenteinen runko vastaa pyörän suorituskyvyn vaatimuksiin sekä on ulkonäöltään huomiota herättävä. Jarrut ovat Brembon kilpakäyttöön suunnittelemat tehokkaat levyjarrut monoblock-jarrusatuloilla. Jousituksena Ninja H2 -mallissa on katukäyttöön sovellettu KYB AOS-II racing -etuhaarukka ja takana on KYB:in täysin säädettävä mono-shock -iskunvaimennin. Sähköinen Öhlins-ohjausiskunvaimennin on esisäädetty pyörän nopeuden tunnistavaksi. Ninja H2-malli on rekisteröitävissä tieliikennekäyttöön.
 
Kawasaki Ninja H2R-mallin ero H2-malliin on moottoritehon lisäksi katteen lisäsiivekkeet, jotka ohjaavat ilmavirtausta suuremmilla nopeuksilla ajettaessa. Pakoputkisto on avonaisempi ja kevyempi. Renkaat ovat valmistettu ratakäyttöön suurille nopeuksille. Ajovaloja, rekisterikilven telinettä sekä muita tieliikennevarusteita ei ole saatavilla Ninja H2R-malliin.

Z300
 
Z300 on aitoa Kawasakia isolla asenteella. Z300-mallin suunnittelussa on ollut esikuvana isommat Z-mallit, jotka ovat tunnettuja luokissaan. Sporttinen ja kompaktin kokoinen, kevyt ja helposti käsiteltävä Z300 on antaa kuljettajalle varmuutta ajamiseen.
 
Kaksisylinterinen 296-kuutioinen nestejäähdytteinen moottori tuottaa tasaisesti voimaa koko kierroslukualueella. Moottori on vastaava kuin Ninja 300 -mallissa. FCC Assist & Slipper -kytkimessä on käyttöä keventävä mekanismi ja luistokytkin estämässä takapyörän pidon menettämistä vaihdettaessa pienemmälle vaihteelle. Z300-mallissa on zetoille tyypillinen voimakas etukatteen muotoilu, joka kapenee linjakkaasti pyörän takaosaa kohden. Pyörä on varustettu ABS-jarruilla.
 

Vulcan S
 
Vulcan S on kokoluokkansa todellinen uutuus! Rungon mittasuhteet antavat helpon ajettavuuden ja perustan pyörän ulkomuodolle. Taloudellinen ja tehokas moottori vastaa kuljettajan kaasun käyttöön ripeästi. Kolmeen eri kohtaan siirrettävissä olevat jalkatapit ja säädettävä ohjaustanko antavat erikokoisille kuljettajille mahdollisuuden muokata ajoasennosta itselleen sopivan. Muotoilulla ja teknisillä ratkaisulla on Vulcan S -malliin saatu uusi, perinteisistä customeista poikkeava ulkonäkö.
 
Moottori on 649-kuutioinen, 2-sylinterinen ja nestejäähdytteinen. Vääntävä ala- ja keskikierrosalue helpottaa liikkeelle lähtöä. Vulcan S tarjoaa kuljettajalle ajonautintoa niin mutkateille kuin suuremmillekin nopeuksille. 14 litran polttoainesäiliö yhdessä taloudellisen moottorin kanssa antavat pyörälle pitkän toimintasäteen, joten sillä voi ajaa pitkiäkin matkoja pysähtymättä tankkaamaan.
 

Versys 1000
 
Uusi Versys 1000 tarjoaa ajonautintoa tielle kuin tielle. Herkästi reagoiva moottori ja ketterä ajettavuus tekevät matkasta mukavan, ajatpa sitten yksin tai matkustajan kanssa. Lisävarusteena saatavat integroidut sivulaukut ovat tarvittaessa helppo irrottaa virta-avaimella.  
 
Kuljetuskapasiteettia voi lisätä suurella 47 litran takalaukulla, johon mahtuu kaksi umpikypärää. Uusi sporttisesti muotoiltu etukate tuo pyörään kevyen ulkonäön. Kate suojaa kuljettajaa ajoilman viimalta ohjaamalla ilmavirran kuljettajan sivuille ja yli. Kaksoisajovalot lisäävät valotehoa ajettaessa pimeällä. Keskiseisontatuella varustettuun pyörään on helppo pakata matkatavarat ja tehdä huoltotoimenpiteitä.
 
1043-kuutioinen moottori tuottaa 120 hevosvoimaa ja on voimakasvääntöinen alhaisillakin kierroksilla ajettaessa, joten vaihteiden vaihtamisen tarve vähenee. Pyörässä on 3-Mode KTRC- luistonestojärjestelmä, joka tarjoaa parhaat puolet Kawasakin S-KTRC ja KTRC -luistonestojärjestelmistä. Järjestelmästä löytyy kolme asetusvaihtoehtoa joista valita niin sporttiseen kuin varovaisempaan ajoon liukkaalla alustalla. Asetukset 1 ja 2 tähtäävät maksimaaliseen eteenpäin menoon, kuten S-KTRC. Asetus 3 tarjoaa turvaa ja luotettavuutta liukkaille alustoille, kuten KTRC-järjestelmä. Luistonestojärjestelmä on myös poiskytkettävissä. FCC Assist & Slipper -kytkimessä on keventävä mekanismi ja luistokytkin, joka estää takapyörän pidon menettämisen pienemmälle vaihteelle vaihdettaessa.
 

VERSYS 650
 
Uusi Versys 650 on pyörä, jolla ei tarvitse epäröidä lähteä ajamaan maanteille, kaupunkiajoon tai pienemmille teille. Monikäyttöisen pyörän ominaisuudet ovat pitkäjoustoinen jousitus, kevyet 17″ renkaat, kapea runko, kaksisylinterinen vetävä moottori ja uusi tyylikäs ulkonäkö.
Uusi sporttisesti muotoiltu etukate tuo pyörään kevyen ulkonäön. Kate suojaa kuljettajaa ajoilman viimalta ja ohjaa ilmavirran kuljettajan sivuille ja yli. Kaksoisajovalot lisäävät valotehoa ajettaessa pimeällä. Takaiskunvaimennin on varustettu jousen esijännityksen pikasäädöllä ja paluuvaimennuksen säädöllä. Pikakiinnitteiset integroidut sivulaukut kiinnitetään matkustajan kiinnipitokahvoihin. Sivulaukkujen lukot aukeavat pyörän virta-avaimella. Vankka takarunko mahdollistaa sivu- ja takalaukkujen yhdistelmäkäytön myös ajettaessa matkustajan kanssa.
 
 
Ninja 250 SL
 
Kapea ja kompakti uusi Ninja 250SL täydentää Ninja-mallisarjaa. Ninja 250 SL -mallin keveys (151 kg tankattuna) on oleellinen tekijä pyörän helppoon käsiteltävyyteen.
 
Ristikkorunko ja suorituskykyinen yksisylinterinen taloudellinen moottori tekevät tästä pyörästä helpon ajaa. Kokokatteet suojaavat kuljettajaa viimalta. Ninja 250SL -mallissa on matala istuinkorkeus ja turvallisuutta lisäävät ABS-jarrut.

Uusin numero