Matias Miettinen mukana viikonlopun EMX125-luokan kilpailussa Kymiringillä
Uusimmat
Kawasaki ilmoitti jo Kölnin Intermotissa, että Eicmassa saataisiin nähdä valmistajalta kaksi uutta mallia. Tuolloin tuotantovalmiista pyöristä esiteltiin peräti kaksi kuvaa.
Eicman tilaisuus ei tarjoillut paljonkaan uutta tietoa malleista. Z900:n voimapesäksi lupaillaan nelisylinteristä 948-kuutioista moottoria, joka perustuu Z1000:sta tuttuun moottoriin. Huipputeho on 125 hevosvoiman tienoilla.
Teräsputkirunko on uusi, ja pyörän painoksi kerrotaan 210 kiloa. Istuinkorkeus on matalat 794 millimetriä. 41-millisessä etuhaarukassa on säädettävä paluuvaimennus ja esijännitys, mutta sen toimittajasta ei toistaiseksi ole tietoa. Takaiskunvaimennin on asetettu vaakatasoon, ja siinä on vastaavat säätömahdollisuudet. Etujarrulevyt ovat 300-milliset, ABS-järjestelmä on Nissinin tuotantoa.
Pienemmästä Z650-mallista odotetaan ER-6:n korvaajaa. ER-6:n rivikakkosta on muokattu niin, että kaasuvaste on entistä pehmeämpi ja ala- ja keskikierrosten vääntö parempi.
Z650 painaa 187 kiloa, ja istuinkorkeus 790 milliä. ABS on tässä mallissa Nissinin sijaan Boschin käsialaa.
Teksti Andreas Jennersjö
Kuvat Kawasaki