Kawasaki avaa pelin hybridipyörien suhteen

Ninja 7 Hybrid on Kawasakin ensimmäinen hybridimoottoripyörä.

Sähköön viime aikoina panostanut Kawasaki on esitellyt uuden Nnija 7 Hybrid -mallin. Sen sydämenä toimii 451-kuutioinen rivikakkonen, jonka yhteydessä on kuljettajan valinnan mukaan automaattisesti tai manuaalisesti toimiva vaihteisto – sekä sähkömoottori ja akku.

Koko komeus on asennettu muokattuun versioon Kawasakin tutusta ristikkorungosta. Siihen on saatu sovitettua bensiinimoottorin lisäksi 9-kilowattinen (12 hv) sähkömoottori ja 48-volttinen litiuminoniakku. Suunnittelussa on huomioitu painonjakauna ja painopiste on lähellä rungon keskikohtaa.  

Kawasaki lupaa tämän yhdistemän tarjoavan täysin uudenlaista ajokokemusta. Bensiinimoottorin 43,5 kilowatin tehon voi e-boost-toiminnolla nostaa 51,1 kilowattiin. Kuljettajalla on valittavinaan kolme ajoasetusta (Sport-Hybrid, Eco-Hybrid ja EV). Näistä viimeinen on tarkoitettu käytettäväksi ainoastaan rajoitetusti tilanteissa, joissa toivotaan äänetöntä ajamista, esimerkiksi pysäköintihalleissa ja asuinalueilla.  

Muita toimintoja ovat automaattinen start-stop-järjestelmä, joka sammuttaa moottorin esimerkiksi liikennevaloissa seisomisen ajaksi, sekä Automatic Launch Position Finder, joka kytkee ykkösvaihteen pyörän seistessä paikallaan ja hidas ajotila eteen ja taaksepäin, joka helpottaa pysäköintiä ja pyörän siirtelyä.

Kaikki muu teknologia huomioiden ei ole yllättävää, että mittaristo on väri-TFT puhelimen yhdistettävyydellä.

Uusin numero