Kallion edustama tiimi vahvisti MotoGP-luokan suunnitelmansa

Tiimissä ajaa tällä kaudella kolme kuljettajaa, eli Mika Kallio ja espanjalainen Esteve Rabat Moto2:ssa ja belgialainen Livio Loi Moto3:ssa.

Bartholemy myönsi motogp.com-sivustolle antamassaan haastattelussa, että belgialaisen Marc van den Stratenin omistama tiimi on jo neuvotellut alustavasti Yamahan kanssa Open-luokan sääntöjen mukaisista pyöristä.

Bartholemy kuitenkin korostaa, että kaikki on vasta alkuvaiheessa ja neuvottelutkin vielä lähinnä tunnustelua.

Se suurin kysymys on vielä täysin auki.

– Minun pitää keskustella asiasta Carmelon (Ezpeleta) kanssa, Bartholemy viittaa sarjaa hallinoivan Dornan toimitusjohtajan puoleen.

– Kaikki riippuu siitä, saammeko paikan MotoGP-luokasta ensi kaudeksi vai emme.

Yksi vai kaksi kuskia?

Bartholemyn mukaan Marc VDS harkitsee parhaillaan, ovatko he mahdollisesti lähdössä MotoGP-luokkaan yhden vai kahden kuljettajan voimin.

Bartholemy nosti Jerezissä asian yhteydessä esiin vain Rabatin nimen.

– Riippuu siitä, mikä on Titon (Rabat) tilanne tämän kauden jälkeen, pyörittelee Bartholemy.

MM-sarjaa johtavalla Rabatilla on vielä kausi 2015 jäljellä nykyisestä sopimuksestaan. Pisteissä toisena olevan Kallion sopimus kattaa tämän kauden. Kallio kilpailee jo neljättä kauttaan Marc VDS:n väreissä.

Kallio ajoi ennen Marc VDS:ään siirtymistään kaksi kautta MotoGP-luokassa Ducatin Pramac-tiimin riveissä. Bartholemy puolestaan johti aikoinaan Kawasakin tehdastiimiä kuninkuusluokassa.

Tiimi ja Bartholemy eivät aikaile viedessään MotoGP-luokan suunnitelmia eteenpäin. Bartholemy suunnittelee käyvänsä Ezpeletan kanssa asiasta tarkempia neuvotteluja Le Mansissa kahden viikon kuluttua ajettavan Ranskan GP:n yhteydessä.
 

Samanlaisia ​​uutisia

Juho Kantolan paluu SM-sarjaan toi onnistumisia

Juho Kantola saalisti Circuit Racingin Alastaron SM-osakilpailusta kaksi podiumsijoitusta Supersport 300-luokassa. Voittokaan ei ollut kaukana, ja nälkää jäikin niin että kilpakumppanit saavat jatkossa olla entistäkin tarkempana.

Viimeisin numero