Kallio: ”Oli vähän hölmöä kokeilla toista rengasversiota kesken aika-ajon”

Siihen mennessä Kallio oli ehtinyt ajaa vain yhden nopean vedon, jolla jakson alussa mahduttiin kymmenen nopeimman joukkoon.

– Sen jälkeen päätimme kokeilla kovemman seoksen eturengasta, jos se sittenkin olisi tarjonnut jotain parannusta kilpailua ajatellen. Huomasin muutaman kierroksen aikana, että kovempi rengasseos ei ole toimiva, joten olin jo päättänyt tulla varikolle, Kallio kertasi.

– Sillä kierroksella keula luisti alta mutkan ulostulossa, kun olin jo ehtinyt siirtyä kaasulle. Vähän se keula luisteli ja varoitteli jo ennenkin, mutta sellainen kuuluu asiaan näissä kyydeissä.

– Jälkeenpäin ajateltuna oli vähän hölmöä kokeilla toista rengasversiota kesken aika-ajon, kun pehmeämpi seos oli jo osoittanut toimivuutensa tällä radalla myös pitkissä vedoissa, Kallio myönsi.

Kaatumisen jälkeen Kallion tiimi ei ehtinyt vajaassa 15 minuutissa saada kalustoa ajokuntoon, joten sijoitukset ja samalla sunnuntain kisan lähtöruudut vilisivät jakson lopulla koko ajan alaspäin.

Kallio joutuu starttaamaan Mugellon kilpailuun vasta 22. lähtöruudusta.

– Kova urakka on edessä, mutta yritän tietenkin nousta mahdollisimman korkealle ja jatkaa alkukauden MM-pisteputkeani. Lähden kisaan pehmeämmän seoksen etu- ja takarenkaalla, Kallio päätti.

Uusin numero