Hyvästit rumpujarrulle – Kawasaki W800 palaa uudistuneena


Kawasaki W800 -retromalli palaa pienen tauon jälkeen jälleen markkinoille kaudella 2019.

W800:n juuret ulottuvat yli 50 vuoden taakse, sillä sen esikuvana oli vuoden 1966 Kawasaki W1 650. Vaikka nykymittapuulla tuntuu uskomattomalta, niin siihen aikaan W1 650 oli iskutilavuudella mitaten markkinoiden suurin japanilaisvalmisteinen moottoripyörä.

Valmistajan mukaan ensi vuoden W800 on 90-prosenttisesti uudistettu. Runkoa, moottoria ja jarruja on parannettu. Ilmajäähdytteinen 773-kuutioinen rivikakkosmoottori on luonnollisesti Euro4-vaatimusten mukainen. Teho on edelleen sama A2-luokan suurin sallima 35 kilowattia eli noin 48 hevosvoimaa.

Jarruihin on lisätty lain vaatima ABS-järjestelmä mutta suurin muutos on sittenkin takapään 160-millisen rumpujarrun korvaaminen levyjarrulla. Nykyaikaa on myös uudet led-valot. Kawasakin mukaan pääasiallinen syy W800:n paluuseen markkinoille on se, että ”alkuperäinen ei koskaan poistu muodista”. Tarkemmat tekniset tiedot julkaistaan vuoden 2019 alussa. Kuvissa näkyvän W800 Street -mallin lisäksi luvassa on myös W800 Cafe -versio.

Uusin numero