Honda paljasti Firebladen SP-version Saksan Intermotissa noin kuukausi sitten, ja nyt Eicmassa oli vuorossa mallin perusversio. Teho/painosuhde on parantunut 14 prosenttia edellispolvesta, mistä kiitos kuuluu 15 kiloa keventyneelle painolle ja 190 hevosvoimaan nostetulle teholle.
Lukemat mukailevat taannoin paljastetun SP-version linjaa. CBR:n perusversio saa sekin IMU-yksikön, jonka myötä pyörässä on säädettävä moottorijarru, mutka-ABS ja moniportainen luistonesto sekä järjestelmä, joka auttaa pitämään takarenkaan asfaltissa kovissakin jarrutuksissa.
SP-pyöristä poiketen perus-Bladessa ei ole aktiivista iskunvaimennusta, ja Öhlinsin komponenttien sijaan siinä on Showan Big Piston -haarukka ja Balance Free -iskunvaimentimet. Nelimäntäiset jarrusatulat tulevat tässä versiossa Brembon sijaan Tokicolta.
Teksti Andreas Jennersjö
Kuvat Honda