Harley-Davidson Road King Special on uusi tummanpuhuva versio klassikkomallista ​

Tummailmeinen, väännökkäällä 1750-kuutioisella Milwaukee-Eight™-moottorilla varustettu uusi Road King Special vie Harley-Davidsonin matkapyörämallistoa uuteen suuntaan klassisen Road Kingin ydinpiirteitä unohtamatta. Uuden tyylin ja moottorin ohella jousitus on kokenut päivityksen. Uudistettu etujousitus vaimentaa tärinää entistä paremmin, samoin kuten täysin uudelleen suunnitellut takaiskunvaimentimet, joissa on hydraulinen esijännityksen säätömahdollisuus.

Kiiltävän musta Cowhead on uuden tummanpuhuvan Road King Specialin nimikkoelementtejä. Uutta tyyliä alleviivaa myös se, että pyörässä ei ole tavallista tuulensuojusta.

Tyyliä tukee myös kuljettajan ajoasento, josta on saatu aggressiivisempi mutta pidempiä matkoja ajatellen myös miellyttävä uuden yhdeksän tuumaa korkean ja 1,25 tuumaa paksun mini-ape-ohjaustangon ansiosta.

20171002184528.png?itok=l5DztUJB

Road King Specialin musta moottorisuojus, ohjaustanko ja käsiohjaimet, peilit, vilkut, moottorin ja ilmansuodattimen kannet, äänenvaimennin ja pakoputkisto istuvat tummanpuhuvaan lookiin. Milwaukee-Eight-moottorin V-Twin-muodon korostamiseksi kromia on käytetty harkitusti, kuten alemmissa keinuvivun koteloissa sekä työntötangon putkissa ja venttiililohkoissa. Ajoituskannessa, polttoainesäiliön konsolissa ja ilmanpuhdistajassa on niin ikään uudet tyyliin sopivat insertit.

Mustankiiltävissä Turbine-valualumiinipyörissä on 19 tuuman matalaprofiiliset lokasuojat. Takana satulalaukut ylettyvät yli äänenvaimentimien tukien maata viistävää ilmettä antaen silti jousitukselle liikkumavaraa. Matalalle sijoitettu rekisterikilpiyksikkö viimeistelee uuden Road King Specialin ilmeen.

Harley-Davidson Smart Security System -turvajärjestelmä kuuluu Road King Specialin vakiovarustukseen.

Milwaukee-Eight-moottori

Kaikissa uusissa 2017 Harley-Davidson Touring -malliston pyörissä on uusi Milwaukee-Eight-moottori. Se tarjoaa nopean liikkeellelähdön, lisätehoa ohitukseen, hyvän polttoainetehokkuuden, jykevän äänen, tasaisen ajon ja juuri sellaisen elämyksen, jota kuljettajat Harley-Davidsonin matkapyörältä odottavatkin.

Road King Special on ensimmäinen malli, jossa Milwaukee-Eight-moottorissa on täysin musta viimeistely.  

Jokainen Milwaukee-Eight-moottori tuottaa 10 prosenttia suuremman vääntömomentin kuin edeltävä Touring-malleissa käytetty moottori. Lisäksi Milwaukee-Eight-moottorissa on korkeampi puristussuhde, ja sen neliventtiiliset sylinterinkannet mahdollistavat jopa 50 prosenttia tehokkaamman imu- ja pakokanavien virtauskapasiteetin. Hydraulisten nostajien ansiosta venttiilikoneistoa ei tarvitse säätää. Kaksi sytytystulppaa kussakin sylinterissä tehostaa polttoaineen palamista. Yksi ketjuvetoinen nokka-akseli on kevyempi, mekaanisesti yksinkertaisempi ja aiheuttaa vähemmän kitkaa ja melua

20171002184743.png?itok=rubCQXEV

Milwaukee-Eight painaa aina yhtä paljon kuin moottori, jonka se korvaa. Siksi sen tarjoama lisäteho vaikuttaa suoraan parempaan kiihdytystehoon.  Twin Cam High Output 103:een verrattuna Milwaukee-Eight 107 kiihtyy 11 prosenttia nopeammin 0–97 kilometriin tunnissa, mikä vastaa kahden–kolmen pyörän mitan parannusta. Suurimmalla vaihteella se kiihtyy 11 prosenttia nopeammin 97–129 kilometriin tunnissa, mikä vastaa yhden–kahden pyörän mitan parannusta.

Kumieristein kiinnitetyssä Milwaukee-Eight-moottorissa on sisäinen tasapainotusjärjestelmä, joka vähentää tärinää 75-prosenttisesti joutokäynnin aikana parantaen kuljettajan ja matkustajan ajokokemusta ja säilyttäen samalla Harley® V-Twin -moottoreiden klassiset tunnusmerkit.

Kevyemmät venttiilit, yksi nokka-akseli, ihanteellisesti muotoillut kotelot ja kehittyneet voimansiirtokomponentit vaimentavat moottorista lähtevää mekaanista ääntä. Moottorin imukanava ja ilmanpuhdistin vähentävät imukanavasta aiheutuvaa ääntä, mutta takaavat samalla parhaan mahdollisen ilmavirran. Uusi Milwaukee-Eight-moottori on siis mekaanisesti edeltäjiään hiljaisempi. Se mahdollistaa myös pakoputken vakuuttavan jyrähtelyn täyttäen silti kaikki globaalit melu- ja päästöstandardit.

   

Uusin numero