Erik Buell Racing 1190RR

Uusi kilpuri 1190RR on rakennettu tehdasmallin 1125R pohjalta, tosin superbike-komponenteilla terästettynä. Kilpurissa on kiinnitetty erityistä huomiota luonnollisesti runkoon ja jousitukseen. Myös sylinteritilavuus on kasvanut lähes 1200 kuutiosenttimetriin. Mallihan on rakennettu ensisijaisesti juuri jenkkien AMA American Superbike (ASB) luokan kriteerien mukaan.

Rotax-moottorista on kutiteltu lisätehoja, joita ilmoitetaan irtoavan takarenkaalta kokonaiset 185 hummaa 11 500 kierroksella. Paino ajovalmiina, ilman bensaa on 163 kiloa.

Yrityksen nettisivujen mukaan pyörää on testannut ja kehittänyt huippukuljettajat kuten ex-MotoGP kuljettajat Alex Barros ja Jeremy McWilliams sekä AMA-kuljettajat Chris Ulrich, Taylor Knapp ja Cory West.

Buellin kaupallisen tuotannon päätyttyä näitä amerikan hauskuuttajia tulee entistä harvemmin vastaan kotimaisilla teillä. Biken historiallisen, viimeisen uuden Buell moottoripyörän testin voit lukea keskiviikkona 17.3. ilmestyvästä lehdestä 4/2010. Päätestissä ovat vastakkain Buell 1125CR, Triumph Speed Triple, Ducati Streetfighter, KTM SuperDuke R.

Uusin numero