Cal Crutchlow kertoo, mikä on ero LCR Hondan ja tehdastiimin välillä

Britillä on allaan tismalleen sama Hondan RC213V-pyörä kuin tehdastiimin Marc Marquezilla ja Dani Pedrosalla, silti hän on ainoa tällä kaudella voiton ottanut Honda-kuljettaja – tosin kausikin on vielä kovin nuori.

”Erona on oikeastaan vain se, että 60 % henkilökunnasta on eri ihmisiä”, Crutchlow sanoo.

”Oma tiimini tekee todella ammattityötä, ehkä tällä hetkellä jopa parempaa kuin tehdastiimin väki. En koe, että minulta puuttuisi yhtään mitään. Tallipäällikkö Lucio ja minun tiimini johtaja Beefy ovat organisoineet kaiken upeasti. Tallista tai pyörästä ei puutu mitään.”

Hondan tehdas on tukenut tänä vuonna LCR:ää entistäkin enemmän.

”Meillä on se, minkä olemme saaneet Hondalta. Niiden välineiden kanssa yritämme saada aikaan parasta mahdollista työtä ja tulosta. Lucion johdolla pyörämme on saatu viritettyä aivan huipputasolle. Siitä iso kiitos.”

Yhden isommankin eron Crutchlow sentään keksii.

”Oikeastaan se suurin ero on resursseissa, totta kait ehdastiimillä ne ovat paljon suuremmat. Siksi onkin niin hienoa, että me satelliittitiimissä ajavat kuten minä, Johann Zarco ja Jack Miller olemme osoittaneet, että pystymme voittamaan tehdastiimien kuljettajat”, Crutchlow sanoo.

”Pitää silti muistaa, että vaikka alkukaudesta olemme olleet erittäin kilpailukykyisiä, kausi on pitkä. Voi hyvin olla, että kauden puolivälissä olemme maalissa minuutin perässä. Emme voi tietää sitä. Mutta tällä hetkellä tuntuu mahtavalta. On upeaa, että niin moni tiimi ja kuljettaja voi taistella kärkisijoista, se on tälle sarjalle erittäin hyvä asia.”

Uusin numero