Ajo: ”Aivan uskomatonta työtä tiimiltä!”

Session alussa työsopimuksensa irti sanonut Husqvarnan tehdaspyörä saatiin harsittua kuuden mekaanikon voimin kuosiin ja radalle yhden, mutta sitäkin tärkeämmän nopean kierroksen ajaksi.

– Ensinnäkin minun pitää kiittää tiimiäni siitä työstä, mitä he tänään tekivät. Oli aivan uskomatonta, minä työn he ehtivät tehdä puolessa tunnissa.

”Parempi tämäkin kuin
viimeinen lähtörivi”

Ajo päätyi aika-ajossa sijalle 26, mikä merkitsee yhdeksännen lähtörivin paikkaa kauden 14. MM-osakilpailuun.

– 26. lähtöruutu on sentään paljon parempi paikka, kuin startata viimeisestä (12) rivistä. Onhan tämä harmi, sillä olemme tehneet hyvää työtä läpi viikonlopun ja olin treeneissä kärkipäässä, totesi kolmen harjoituksen yhdistetyllä tuloslistalla kuudenneksi päätynyt Ajo.

– Mutta tämä on racingia. Et koskaan tiedä, mitä saattaa tapahtua. Meillä ei ollut tänään paljoakaan onnea. Pystyimme kuitenkin saamaan aikaan sentään yhden kierroksen, josta oli paljon apua, vaikka teinkin sillä virheen.

Ajo on tunnettu hyvistä starteistaan ja terävistä lähtökiihdytyksistään. Kaiken pitää mennä tältä osin nappiin myös Aragonissa.

– Pyrin olemaan kisassa niin nopea kuin mahdollista. Uskon, että kisassa tullaan näkemään jälleen iso kärkiryhmä. Pitkä takasuora tekee siitä melkeinpä varman.

Tallikaveri tavoittelee
kauden toista podiumia

Ajon Husqvarna-tallikaveri Danny Kent viiletti aika-ajossa komeasti kakkoseksi. Siis samalle sijalle, jonka Ajo saavutti edellisessä osakilpailussa Misanossa.

– Olen ollut nopea koko viikonlopun ja fiilis ajamiseen, sekä luottamus pyörään on hyvä. Kisasta tulee tiukka ja kärkiryhmästä iso, mutta olen luottavainen. Pystyin ajamaan aika-ajossa useamman tasaisen kovan kierrosajan, korosti meneillään olevalla kaudella jo kertaalleen podiumille noussut Kent.

Kent siirtyy ensi kaudella saksalaiseen Kiefer Racing-tiimiin, jossa hän nousee vuorostaan Hondan tehdaspyörän selkään.
 

Uusin numero