A1-luokan kaksoisvoitto SE-Teamille ja Hondalle Päijänteen Ympäriajossa

Kilpailuvauhti yllätti Mellinin itsensäkin.

– Päijänne oli itselleni melkoinen yllätys! Ja varmaan aika monelle muullekin, Mellin kommentoi kilpailun jälkeen.

Alkukauden muut kilpailut eivät menneet suunnitelmien mukaan, joten täysi pistesaalis lämmitti mieltä.

– Täydet pisteet tulivat tarpeeseen kun oikeastaan kaikki muut alkukauden kisat epäonnistuivat tavalla tai toisella. Alkukauden kangertelun syyn hän epäili löytyvän korvien välistä.

– Ehkä oli liikaa odotuksia muilta ja itseltä ja en sen vuoksi saanut ajoa toimimaan, mutta kun olin jo heittänyt pyyhkeen kehään niin alkoi vasta tulla tulosta, Miko pohti. Mellinille järjestetäänkin henkistä valmennusta ennen kesäkisoja, ettei tule vaisuja tuloksia. Lopuksi hän lähettää kovasti kiitoksia tukijoille, tiimille, huoltomiehille ja kaikille!

Myös Kim Teikari onnistui loistavasti ja oli samaisessa luokassa toinen. Yleiskilpailussa hän sijoittui hienosti 10. Teikari oli lauantaiaamuna pirteä hyvin levätyn yön jälkeen, mutta aamu oli hänelle kuitenkin vaikea.

Tuli paljon kaatumisia ja ajovireen löytäminen tuntui hankalalta. Puolessa välissä päivää Teikari kuitenkin löysi jutun jujun ja sitten lähti kilpailu rullaamaan ja vauhtia riitti mainiosti myös pimeille osuuksille. Päitsireitin varrella oli runsaasti katsojia ja kannustajat antoivat hyvää piristystä. Sunnuntai lähtikin Teikarilta jo huomattavasti paremmin käyntiin.

– Yllätyin itsekin suunnattomasti kun olin kellotellut yleiskisassa ihan kärki aikoja. Jaksoin ajaa koko kilpailun täydellä teholla ja siitä kiitos myös huoltomiehille, kun he jaksoivat tunkea suuhun aina suolakurkun pätkiä jotta energiaa piisaa. Pyörä toimi moitteettomasti ja oli kiva ajaa, kisasta jäi erittäin hyvä fiilis päälle, Teikari kertoi.

Monet kuljettajat sanoivat tämänvuotista röykkyistä reittiä raskaaksi. Teikari oli samaa mieltä.

– Oli kyllä tänä vuonna omalla tavalla hyvin raskas kun patikkoa riitti melkein koko kisan läpi, mutta kyllä se aina vesikelit voittaa kun ei päässyt niin kastumaan. Kovakuntoinen kaveri ei turhia vapaapäiviä maanantaina pitänyt -Päitsihän ei sinänsä tuntunut juuri missään, tänä aamuna heräsin virkeänä kuudelta töihin vähän putkia taivuttelemaan, Teikari hehkutti.

SE-Teamin Honda-tiimiä pyörittävä Santeri Enjala iloitsi nuorten kuljettajien suorituksista.

– Tänä vuonna kilpailuun lähdettäessä ei ollut erityisempää jännitystä huollon puolella. Ennakkoasetelmat eivät asettaneet odotuksia niin korkealle, toisin kuin viime vuonna, jolloin vuoden ensimmäisissä kilpailuissa tuli yleiskilpailuvoittoja. Mutta taisivat kuljettajat nyt saada lisää TEHOa uudelta yhteistyökumppanilta (TEHO energiajuoma).

– Lauantaiaamuna tilanne kuitenkin muuttui, kun Mellin siirtyi yleiskilpailun kärkeen, ja pysyi vielä iltapäivälläkin vauhdissa mukana. Jännitys vieläpä kasvoi, kun Teikari ajoi luokassaan toisena ja yleiskilpailussakin kymmenen joukossa. Sunnuntaina ei tilanne juuri muuttunut, ja molemmat kuljettajat pitivät paikkansa. Kisa huipentui kun luokassa tuli kaksoisvoitto Honda-kuljettajille! SE-Team huoltoporukoineen onnittelee Kimiä ja Mikoa todella hienosta kilpailusta ja kiittää kaikkia yhteistyökumppaneita tuesta.

– Kilpailun huoltotehtävät on sen verran raskaita ja jännittäviä, että taitaa olla helpompi lähteä ensi vuonna itse ajamaan kilpailuun!, lupaa Santeri Enjala.

Talvikaudesta otetaan huomioon vain yhden SM-kilpailun pisteet, joten tiimikuljettajat ovat erittäin hyvissä asemissa kesäkauden käynnistyttyä.
 

Uusin numero