CB 1000 F yhdistää klassisen 1980-luvun ilmeen moderniin teknologiaan hyvin puhuttelevalla tavalla.
Perinteisten nakupyörien ystäville on luvassa herkkua tyylikkään Honda CB 1000 F:n muodossa. Puhdaslinjaiseen ulkomuotoon on selvästi haettu vaikutteita ainakin Freddie Spencerin tunnetusta CB 750 F -kilpapyörästä. Tyylin viimeistelevät kromattu pakoputkisto megafoniäänenvamientimella ja muotoja korostavat grafiikat.
Moottorina toimii tonni-Hornetin tapaan CBR 1000 RR -perustainen rivinelonen, jota on muokattu luonteeltaan paremmin nakupyörään sopivaksi. Uusien nokka-akselien ja imupuolen avulla moottorin voimavaroiksi on saatu 91kW 9000 kierroksella ja 103Nm 8000 kierroksella. Valmistajan mukaan moottori tuottaa voimaa hyvin tasaisesti koko kierrosalueella.
Alustan osalta edessä on 41-millinen Showa SFF-BP, eli Big Piston -USD-haarukka, jonka vaimennukset on eriytetty putkikohtaisesti. Säädettävä Showa-takaiskari kiinnittyy takahaarukkaan linkun välityksellä. Etujarrulevyt ovat 310-milliset ja satulat nelimäntäiset radiaalit.
Vaikka ulkonäkö on retroa, tekniikka on tiukasti tätä päivää. Elektroniikan tukena toimii kuusiakselinen IMU-yksikkö. Varustukseen kuuluu kaarre-ABS, sutimisenesto ja keulimisenhallinta. Esiasetettuja ajoasetuksia on kolme, lisäksi käytettävissä on kaksi muokattavaa asetusta, joita voi säätää tehon, moottorijarrun ja sutimiseneston/keulimisenhallinnan osalta. Mittaristo on viisituumainen TFT älypuhelinominaisuuksilla.
Malliin on saatavilla runsas lisävarustevalikoima, josta Honda on koonnut kolme valmista pakettia, Sports, Comfort ja Travel.