Project LiveWire saapuu Eurooppaan

Motoristeilla ympäri maailman on pian mahdollisuus vaikuttaa Project LiveWire -sähkömoottoripyörän tulevaisuuteen, kun Harley-Davidsonin lanseeraama Project LiveWire Experience -kiertue laajenee maailmalle vuonna 2015. Kiertueen aikana valikoidut kuluttajat Euroopasta, Aasiasta, Kanadasta ja Yhdysvalloista saavat tilaisuuden koeajaa ja antaa palautetta kehitteillä olevasta sähkömoottoripyörästä. Ensimmäinen tapahtuma järjestetään tällä viikolla Malesian Sepang International Circuitilla.

Viime vuonna esitelty Project LiveWire -prototyyppi on osa asiakaslähtöistä tuotekehitysprojektia ja sen tarkoitus on auttaa ymmärtämään kuluttajien odotuksia ja toiveita sähköisestä Harley-Davidson-moottoripyörästä. Jumpstart-ajosimulaattorin avulla Project LiveWirea pääsevät testaamaan myös ne kuljettajat, joilla ei vielä ole ajokorttia.

– Project LiveWire on muokannut odotuksia siitä, minkälainen tulevaisuuden Harley-Davidson-moottoripyörä voi olla, kertoo Harley-Davidsonin markkinointijohtaja Mark-Hans Richer.

– Saimme Project LiveWire Experience -kiertueen ensimmäisessä vaiheessa arvokasta palautetta ja tänä vuonna kasvatamme kohdeyleisöä ympäri maailman. Haluamme saada entistä paremman käsityksen siitä, mihin suuntaan luomamme teknologian tulisi kehittyä tulevaisuudessa.

Vuonna 2014 yli 15 000 asiakasta antoi palautetta Project LiveWiresta, mukaan lukien yli 6 800 henkilöä, jotka osallistuivat Yhdysvalloissa järjestettyihin koeajotapahtumiin. Pitkän tähtäimen suunnitelmat Project LiveWiren kaupallistamisesta tulevat kehittymään saadun palautteen perusteella.

Project LiveWire yhdistää Harley-Davidsonin perinteikkään tyylin uusimpaan teknologiaan ja tarjoaa ajankohtaisen tulkinnan Harley-Davidsonin ikonisesta ulkoasusta, äänestä ja tuntumasta. Se takaa kuljettajalleen kokonaisvaltaisen ajoelämyksen nopealla kiihdytyksellä ja selvästi erottuvalla äänellään.

– Asiakkaidemme tarpeet ohjaavat toimintaamme ja samaan aikaan sähköinen ajoneuvoteknologia kehittyy vauhdilla. Olemme innokkaita oppimaan lisää yleisön palautteesta selvittääksemme mitä tässä markkinasegmentissä menestyminen vaatii, sanoo Richer.

Uusin numero