Tämän vuoden MP-näyttely on Yamahalle historiallinen ensimmäinen kerta, jolloin esiintyminen tapahtuu 1.7.2017 aloittaneena Yamahan maatoimistona. Näyttely on myös Yamahan uutuusmallien määrältä varsin kattava, osastolla on esillä yhteensä seitsemän uutuutta.
Näyttelyssä eniten mielenkiintoa tulee herättämään NIKEN, joka on ensimmäinen kallistamalla kääntyvä 3-pyöräinen moottoripyörä. Pyörä lanseerattiin Milanon Eicma-messuilla marraskuussa 2017 ja on nyt ensi kertaa Suomessa esillä. NIKEN mullistaa ajoelämyksen, se on jotain ennen kokematonta. Sen ajotekniikka ja hallittavuus ovat samanlaiset kuin sporttipyörässä ja rengaspito sekä ajotuntuma ovat erinomaisella tasolla.
Etukäteen mielenkiintoa on jo kohdistunut myös täysin uusittuun Tracer 900 ja Tracer 900GT-malleihin, jotka ovat vankan aseman saavuttaneen 900cc-kokoluokan Sport Touring -luokan matkapyöriä. Uudistuneet mallit ovat laadukkaampia ja käyttömukavampia mm. ergonomiamuutoksilla, geometrialla ja iskunvaimentimien uusilla asetuksilla.
– Tracer 900 ja Tracer 900GT: n osalta odotamme hyvää myyntimenestystä sekä näyttelyssä, että kauden aikana. Molemmat mallit ovat erittäin monipuolisia käyttötarkoitukseltaan, hinnoittelultaan maltillisia ja näin laajemman kuluttajaryhmän saavutettavissa kertoo tuotepäällikkö Jarmo Heljo Yamaha Motor Europe N.V., Suomen sivuliikkeestä.
Moottoripyöräala elää murrosvaiheessa, jossa haetaan keinoja täyttämään asiakkaiden yksilöllisiä, muuttuvia tarpeita. Kuluttaja hakee moottoripyöräilystä uusia elämyksiä ja nautittavuutta turvallisuutta unohtamatta. Tuotekehitystä ohjaa varsin innovatiivinen ajattelu ja sähköisten apuvälineiden lisääntyminen pyörien varustelussa.
– Asiakkaiden ostokäyttäytymisessä on viime vuosina tapahtunut selkeää muutosta, uskomme kuitenkin Yamahan monipuolisen malliston, hyvän jälleenmyyjäverkoston ja Suomen talouden kohentumisen edesauttavan kauden 2018 tavoitteiden saavuttamisessa. Arviomme mukaan Yamahan myynti säilynee edellisen vuoden tasolla ja suosituimmaksi malliksi noussee MT-09 -malli, kertoo Ismo Pohjonen Yamaha Motor Europe N.V., Suomen sivuliikkeen General Manager.
Moottoripyöräalan on löydettävä erilaisia houkuttimia innostamaan uusia käyttäjäryhmiä. Uskomme, että kaksipyöräisistä tulee ennen kaikkea liikkumista helpottavia välineitä, jolloin korostuu helppokäyttöisyys, turvallisuus ja ekologisuus. Yhä tärkeämmäksi nousee myös brändiin liittyvät vahvat arvolupaukset, joiden merkitystä kuluttajan haluun identifioitua merkkiin, ei pidä kyseenalaistaa lopullisen päätöksenteon hetkellä.
Yamahan mallisto on esillä MP´18 -messuilla osastolla 6g18.