Vaihtuuko valta WSBK:sssä Ducatille? – ”V4 R -pyörästä tulee tämän lajin uusi kuningas”

Vaihto kaksisylinterisestä V-twin-pyörästä V4-moottoreihin on selkeä signaali Ducatin panostuksesta WSBK:hon jo liki yhtä paljon kuin MotoGP:hen.

Viime kaudella Chaz Davies oli Ducati-kuskeista paras, MM-sarjan kakkonen. Hän jäi kuitenkin mestaruuden voittaneesta Kawasakin Jonathan Reasta musertavat 189 pistettä. Nyt Ducatilla odotellaan vallankumousta.

”Tällä kaudella tulemme todistamaan historiallista käännekohtaa. Kilpaurheilu on erottamaton osa Ducatia. On lukemattomia esimerkkejä, joissa teknologia ja osaaminen, jota on kehitetty kilpapyöriin, on siirretty onnistuneesti myös tuotantopyöriin”, Domenicali sanoo.

”Panigale V4 on täydellinen esimerkki tästä filosofiasta. Se on ensimmäinen Ducatin V4-tuotantopyörä, missä hyödynnetään MotoGP:n teknologiaa.”

Uudelta kisakaudelta pääjohtaja odottaa luonnollisesti paljon.

”Haluamme tällä pyörällä olla ykkösiä myös kilparadalla. Uskon vahvasti, että tästä pyörästä tulee 1000-kuutioisena R-versiona Superbiken uusi kuningas.”

WSBK:ssa on tällä kaudella neljä Ducatia, tehdastiimissä Alvaro Bautista ja Davies, Barni Racingin Michael Rubin Rinaldi ja Team Go Elevenin Eugene Laverty.