Uusi Pirelli Diablo Rosso IV Corsa – Diablo Rosso -perheen urheilullisin vaihtoehto

150-vuotista taivaltaan juhliva Pirelli julkistaa Diablo Rosso perheen urheilullisimman uutuusmallin, Rosso IV Corsan.

Uutuusrengas tarjoaa Rosso IV -mallia enemmän sporttisuutta ja on tarkoitettu sekä mutkateille että rataharjoitteluun. Se yhdistää valmistajan mukaan Diablo Rosso IV:n ja Diablo Rosso Corsa II:n hyvät puolet. Pirelli ilmoittaa sen soveltuvan myös pyöränrakentajille, joille renkaan suorituskyvyn ohella tärkeää on myös sen ulkonäkö. 

Uuden kuvioinnin ansiosta kosketuspinta-alan asfalttiin sanotaan kasvaneen ja yhdessä uuden kumiseoksen kanssa kuivapidon luvataan parantuneen. Suunnittelussa on kiinnitetty huomiota myös siihen, että rengas antaisi mahdollisimman tarkan palautteen kuljettajalle. Rata-ajossa etuna rengas säilyttää ajaessa optimaalisen lämpötasapainon ja renkaan suorituskyky pysyy tasaisena ajon aikana.

Kuvioinnista Pirelli kertoo, että urituksen suhde ehjään kulutuspintaan on 25 prosenttia alempi kuin Diablo Rosso Nelosessa. Vasta rengastestit näyttävät, onko tällä vaikutusta märkäpitoa heikentävästi. Renkaan keskialueella kuviointi on pääasiassa pituussuuntainen, mikä parantaa renkaan vakautta ja tasoittaa sen kulumista.

Eturenkaassa käytetään erilaista täys-silica -kumiseosta keski- ja reuna-alueilla. Keskialueen kovemman kumiseoksen osuus kattaa 45 prosenttia poikkileikkauksen leveydestä, mikä vastaa käyttöalueet 25 asteen kallistukseen asti. Reuna-alueiden pehmeämpi kumiseos on sama jota käytetään Supercorsa SC -renkaassa ja se tarjoaa paremman pidon suurilla kallistuskulmilla.

Takarenkaassa käytetään samalla tavalla kahta eri kumiseosta. Keskialueen terävämpi profiili antaa terävämmän reagoinnin ohjausliikkeisiin. Sivualueiden loivempi profiili taas mahdollistaa suuremman kontaktipinnan alustaan. 

Pirellin 150-vuotisjuhlien kunniaksi uutuusrenkaasta tulee tarjolle myös ”limited edition”, jossa on Pirelli 150th Anniversary -logo. Tammikuussa 1872 Milanossa perustettu Pirelli teki ensimmäiset polkupyörän renkaansa vuonna 1890. Ensimmäiseen moottoripyöräkilpailuun Pirellin renkailla osallistuttiin jo vuonna 1897. Vuodesta 2004 se on toimittanut yksinoikeudella renkaat Superbiken MM-sarjaan. 

Tarjolle tulee seuraavat kokovaihtoehdot (Huom, eri kokovaihtoehdot tulevat saataville oheisen aikataulun mukaan):

Eturengas

110/70 ZR 17 M/C 54W TL                                        07/2022

120/70 ZR 17 M/C (58W) TL                                      01/2022

Takarengas

150/60 ZR 17 M/C 66W TL                                        07/2022

180/55 ZR 17 M/C (73W) TL                                      01/2022

180/60 ZR 17 M/C (75W) TL                                      03/2022

190/50 ZR 17 M/C (73W) TL                                      06/2022

190/55 ZR 17 M/C (75W) TL                                      01/2022

200/55 ZR 17 M/C (78W) TL                                      04/2022

200/60 ZR 17 M/C (80W) TL                                      04/2022

Uusin numero