Uusi Michelin Anakee Adventure: 80 % tielle – 20 % maastoon


Michelin täydentää Trail-rengassarjaansa uudella Anakee Adventure -renkaalla, joka asettuu ominaisuuksiltaan maantiekäyttöön suunnitellun Road 5 Trailin ja 50/50 maantielle ja maastoon suunnitellun Anakee Wildin välimaastoon.

Enduropyörillä kilometrejä kertyy tavallisilla teillä usein enemmän kuin maastossa. Niinpä Michelin täydentää nyt trail-renkaidensa valikoimaa uudella Michelin Anakee Adventure -renkaalla, joka on suunniteltu 80 prosenttisesti maantieajoon ja 20 prosenttisesti maastoajoon. Michelin Anakee Adventure on sopii useimpiin allroad-pyöriin. Uusi rengas on tullut myyntiin tammikuussa 2019.

MICHELIN Anakee Adventuren suunnittelussa on kiinnitetty huomiota myös renkaan ulkonäköön, ja sen on haluttu korostavan pyörän tyyliä. Michelin on analysoinut tämän segmentin motoristien renkaalle asettamat vaatimukset sekä lisäksi segmentin pyörien kuten Honda Africa Twin, BMW GS ja Yamaha Super Tenere, Suzuki V Strom, KTM Adventure, Triumph Tiger ja Moto Guzzi V85TT renkaille asettamat vaatimukset. Rengas on suunniteltu sopivaksi sekä jokapäiväiseen työmatka-ajoon säässä kuin säässä että vapaa-ajan harrasteajoon maanteillä ja maastossa.  

Anakee Adventuressa on uutta teknologiaa, uusia kumiseoksia, uusi rakenne ja uusi kuviointi. Niiden ansiosta pidon sekä märällä että kuivalla alustalla luvataan olevan parempi. Myös renkaan käsiteltävyys, vakaus ja ajomukavuus varsinkin suuremmilla nopeuksilla on valmistajan mukaan parempi.

Michelin Anakee Adventure ja Michelin 2CT ja 2CT+ Dual Compound –teknologia


Anakee Adventure on Trail-renkaista ensimmäinen, jossa hyödynnetään Michelin 2CT ja Michelin 2CT+ Dual Compound -teknologiaa, jota tähän saakka on käytetty vain Michelinin sport touring -vyörenkaissa. Teknologian ansiosta renkaan pitoa on saatu parannettua märällä ja kuivalla alustalla tinkimättä renkaan kestävyydestä tai ja käyttöiästä.

Eturenkaan kulutuspinnassa ja olkapääalueilla on erilaiset täys-silicaseokset (2CT-teknologia), mikä varmistaa pidon erityisesti märillä pinnoilla. 
Takarenkaan kulutuspinnassa käytettävä jäykkä kumiseos ulottuu olkapääalueen joustavamman kumiseoksen reunan alle (2CT+ -teknologia). Näin kuvio on syvyyssuunnassa jäykempi, mikä parantaa renkaan vakautta kallistuksessa. Sen ansiosta suorituskyky on hyvä sekä märällä että kuivalla tienpinnalla.

Uudet kumiseokset ja uusi kuvio

2CT ja 2CT+ Dual Compound -teknologian ansiosta Michelin Anakee Adventuressa käytetään kahta uutta, 100-prosenttista silicaseosta. Näiden seosten etuna on, että ne antavat renkaalle paremman vakauden suuremmilla nopeuksilla ja ketterän käsiteltävyyden vaativimmissakin tilanteissa. Michelin Anakee Adventuren pintakuvio on avoin ja voimakkaasti uritettu; kuviopalojen ja urien suhde on kuitenkin optimaalinen renkaan käyttötarkoitukseen. Kulutuspinnan keskiosassa kuvio on tiheä, millä on tavoiteltu parempaa suuntavakautta suuremmilla nopeuksilla. Urat avautuvat progressiivisesti olkapäitä kohden ja tehostavat veden poistumista renkaasta kallistuksissa, jolloin suorituskyky säilyy myös märällä tienpinnalla.
Lisäksi Michelin Anakee Adventuren kulutuspinnan keskiosakin on kauttaaltaan uritettu. 

Michelin Anakee Adventure on lisäys valmistajan trail-rengastarjontaan aikaisempien MICHELIN Road 5 Trail (100 % maantielle) ja MICHELIN Anakee Wild (50 % tie- / 50 % off road -käyttöön).
Michelin Anakee Adventure on BMW R1250 GS:n ensiasennusrengas, ja myös Moto Guzzi V85TT varustetaan Michelin Anakee Adventure -renkain.