Uusi Harley-Davidson Street Rod on lihaksikas keskisarjalainen

Sen korkeampiviritteinen High Output Revolution  X 750 -moottori tuottaa enemmän vääntöä kierrosalueen keskiosalla sekä voimaa sen ääripäässä. Myös maksimikierroslukua on nostettu. Kovaa lyövän moottorin vastapainona on uudelleen suunniteltu runko ja aggressiivinen ajoasento. Jousitus, jarrut ja vanteet ovat kokeneet myös päivityksen. Flat-track vivahteilla höystetty linjakas Street Rod on täyttä Harley-Davidsonin Dark Custom-tyyliä.

Street Rodista on saatavilla kolme värivaihtoehtoa:

Vivid Black
Charcoal Denim
Olive Gold

Mathew Weber, Harley-Davidson chief engineer kuvailee uutta tulokasta:

“Street Rodin uudessa High Output Revolution X 750 -moottorissa on tiukemmat nokat, virtauspenkissä säädetyt kannet, parempi puristussuhde ja korkeampi kierroskatto. Se on tehty herättämään huomiota, ja uusi ketterä ja aggressiivinen runko sopii moottoriin täydellisesti. Pyörän asenne, istuimen sijainti, taakse sijoitetut jalkatapit ja leveä ohjaustanko antavat kuljettajalle hallinnan tunteen.”

Enemmän keskialueen vääntöä, voimaa ja korkeampi kierroskatto

Street Rodin nestejäähdytteinen, single OHC 8V 60° V-Twin High Output Revolution X 750 -moottori tuottaa 20 % enemmän hevosvoimia ja 10 % enemmän vääntöä kuin Street 750. Korkein voimantuotanto tapahtuu 8 750 kierroksella, korkein vääntö 4 000 kierroksella, ja moottori on viritetty loistamaan etenkin 4 000 ja 5 000 kierroksen välillä.

Moottorissa on suurempi airbox ja uusi 42 mm kaksoisläppärunko sekä uudet neliventtiilikannet ja korkeanostoiset nokka-akselit. Nämä, sekä moottoriin sovitettu pakoputkisto, ovat suunniteltu parantamaan moottorin ilmanvirtausta ja tehokkuutta. Puristussuhdetta on kasvatettu 11.0:1:stä 12.0:1:een ja kierroskattoa 8 000 kierroksesta 9 000:een.

Uusittu runko, jousitus ja jarrut

Uuden Street Rodin runko on tehty vastaamaan moottorin suorituskykyä. Etuosan jäykempi 43 mm USD -haarukka on kiinnitetty kevyillä alumiinisilla kolmiokappaleilla. Reikkiä on kiristetty 32 asteesta 27:een.

Uusien takaiskunvaimentimien erillissäiliö tuo mukanaan suuremman nestekapasiteetin ja tasaisemman vaimennuksen. Jousituksen liikematkaa on kasvatettu 31 prosentilla 117 millimetriin. Pidempien iskunvaimentimien myötä takahaarukkaa on pidennetty aavistuksen verran.

Istuin on muotoiltu pitämään kuljettaja tiukasti paikoillaan, ja sen korkeutta on nostettu 765 millimetriin. Street Rodin uudet taotut jarru- ja kytkinpolkimet sekä taakse asennetut alumiiniset jalkatapit avustavat ohjauksessa ja auttavat kuljettajia saamaan jalat paremmin maahan. Kallistuskulmaa on kasvatettu 28,5 asteesta 37,3:een (oikealle) ja 40,2:een (vasemmalle).

Tasainen, drag-tyylinen ohjaustanko vie kuljettajan aggressiiviseen ajoasentoon. Uudet ohjaustangon päihin sijoitetut peilit voi siirtää kahvojen ylä- tai alapuolelle, ja niiden patenttia odottavan muotoilun ansiosta ne voidaan taittaa taakse vaivattomasti.

Uutta Street Rodia koristaa edessä ja takana eksklusiiviset 17-tuumaiset Open Spoke Black Cast -alumiinivanteet uusilla Michelin Scorcher 21 -renkailla (rengaskoko edessä 120/70 R17V ja 160/60 R17V takana). Riittävästä pysäytysvoimasta huolehtivat kaksimäntäiset satulat ja ABS:llä varustetut 300 mm etulevyjarrut. Harley-Davidsonin Smart Security System -turvajärjestelmä tulee mukana vakiona.

Täyttä Dark Customia omilla höysteillä

Street Rodin päivitettyä moottoria ja käsiteltävyyttä tukee roima annos Harley-Davidsonin Dark Custom -tyyliä. Paksu, mustattu haarukka ja kolmiokappaleet sekä väriin sopiva uusi nopeusnäyttö tuovat massaa pyörän etuosaan. Uusi takaosa rei’itetyllä lokasuojalla on aiempaa kevyempi, ja LED-takavalo sekä -vilkut loistavat kirkkaana.

Korotettu istuinkorkeus ja 17 tuuman pyörät tuovat Street Rodiin urheilullista tyyliä. Uusi skuuppimainen ilmanpuhdistimen suoja ja pakoputkiston terävämmät linjat vievät huomion puolestaan moottorin vahvaan muotokieleen.

Uusin numero