Moottoripyöräilijöiden turvallisuuskehitys jatkuu suotuisana
Ne sopparit löytyvät jo Repsol-tiimin Casey Stonerin ja Dani Pedrosan plakkarista, sekä Gresinin tiimin Marco Simoncellin pöydältä puumerkkiä vailla.
Dovizioso on yhä toiveikas HRC:n osalta, mutta samalla katseet on käännetty yhä tiiviimmin myös Yamahan Tech3-tiimin suuntaan – ainakin taktisessa mielessä, kuten Simoncelli ehti jo taannoin tehdä nostamalla esiin Ducatin nimen.
– Yamaha näyttäisi istuvan ajotyyliini, mutta senhän näkee vasta tositoimissa. Yamahan 1000-kuutioinen pyörä vaikutti varsin kilpailukykyiseltä jo Brnon testeissä. Paremmalta kuin osasin odottaa. Olen ollut yhteydessä Tech3:n suuntaan, toteaa Dovizioso.
Honda haluaisi nähdä Dovizioson ensi kaudella LCR-tiimin riveissä ja italialaiskuljettaja itse haluaisi toisaalta jatkaa Hondalla. Kuviossa on kuitenkin yksi ja mahdollisesti kaiken kariuttava mutka.
– Neuvottelut jatkuvat täällä Indianapolisissa ja seuraavana viikonvaihteena Misanossa, mutta kieltämättä tämä tilanne tuntuu turhauttavalta. Kilpaileminen Hondan satelliittipyörällä olisi minulle suuri taka-askel. Ei siinä olisi mitään järkeä, Dovizioso lähettää tylyt terveisensä HRC:lle.
Mikäli Honda tai Yamaha eivät tärppää, niin silloin Dovi putoaisi tavallaan tyhjän päälle.
– Olen keskustelut myös Suzukin kanssa, mutta heidän tavoitteensa eivät ole linjassa minun kanssani. Valentinon (Rossi) lyöminen samanlaisella pyörällä olisi tietenkin mahtavaa, mutta se ei vielä välttämättä merkitsisi kilpailujen voittamista, mikä on minun päällimmäisin tavoitteeni, Dovizioso kuittaa keskustelun päättyneeksi puolestaan Ducatin osalta.