Triumph Tracker 400 on merkin ensimmäinen flat track -henkinen malli. Hauskaksi ja helposti lähestyttäväksi pyöräksi rakennettu Tracker tulee saataville ajokauden alussa.
Triumphin uusi Tracker rakentuu merkin 400-alustalle, ja valmistajan mukaan pyrkimyksenä on ollut synnyttää mallille omanlaisensa ajokokemus. Yhtenä osoituksena siitä tuttuun TR-sarjan moottoriin on tuotu pidempikestoisella imunokalla ja moottorinohjauksen muokkauksilla lisää hönkää yläkierroksille, nyt tehoa on 42 heppaa 9000 kierroksella. Vääntö on ennallaan 37,5 newtonmetrissä, ja moottorin joustavuuden osoituksena 80 prosenttia maksimista on käytettävissä 3000 kierrokselta alkaen.
Ajoasento on mallinimen mukainen, leveä ohjaustanko on matalampi kuin Speed 400:ssa, ja jalkatappeja on siirretty taakse ja ylös. Istuinkorkeus on maltilliset 805 millimetriä. Jousituksen säädöt ovat urheilulliset, edessä on 43-millinen Big Piston -USD ja takana monoiskari esijännityksen säädöllä. Edessä joustomatkaa on 140, takana 130 millimetriä. Elektroniikkaa ei ole liiaksi, mutta lakisääteisen ABS:n lisäksi pyörästä löytyy ride-by-wire ja sutimisenesto – tietenkin sammutettava, kuten flättispyörässä pitääkin. Renkaat ovat Pirelli MT60 RS:t, jotka sopivat tyyliin, mutta ilman uhrauksia toimintaan asfaltilla.
Ja tyyli, se täyttää mallinimen tekemät lupaukset. Pisaranmuotoinen tankki pokkauksin, siro perä takapenkin katteella, numerokyltit ja vanteet sopivat kaikki kokonaisuuteen. Pyöreän ajovalon päällä on pieni ilmanohjain, nestejäähdytteisessä moottorissa on “jäähdytysrivat” ja johdot on kätketty taitavasti – ja pyörään on viljelty runsaasti komeita yksityiskohtia. Värejä on kolme, keltainen, musta ja hopea.
Tracker 400 tulee saataville huhtikuussa kohtuulliseen 8045 euron hintaan.

Samalla Triumph palauttaa nimen Thruxton mallistoon esittelemällä pienen café racerin. Thruxtron 400:ssa käytetään samaa, päivitettyä ja tehokkaampaa TR-moottoria (jota muuten ei Triumphin edustajien mukaan tulla näkemään Speed- ja Scrambler 400 -malleissa), mutta malli eroaa Trackerista jousituksen ja takarungon osalta. Lisäksi yhtenäinen ohjaustanko on vaihtunut clip-oneihin ja jalkatapit on asennettu taaemmas. Pyöreän ajovalon ympärille on asennettu merkille tyypillinen, siro puolikate.
Thruxtron 400 ei ainakaan toistaiseksi ole tulossa Suomeen.