Triumph Tiger urheilullistuu

Triumph on päivittänyt Tiger 1050:n niin perusteellisesti, että malli on saanut uuden nimen Tiger Sport, mikä kertoo osaltaan adventure-henkisen mallin asfalttisuuntautumisesta.

Pyörässä on vanha tuttu 1050-kuutioinen kolmisylinterinen moottori, josta on houkuteltu 10 hevosvoimaa enemmän tehoa, lukeman kirjoitetaan nyt numeroin 125.

Pyörän ulkoasu on saanut kattavan päivityksen ja peräosa on täysin uusi. Uusi takahäkki mahdollistaa entistä kookkaampien laukkujen käytön. Triumphin Dynamic Luggage System -laukut estävät ylimääräisiäö värinöitä ja vapinoita.

Sekä matkustajan että kuljettajan ergonomiaa on kehitetty. 830-millinen istuinkorkeus on 5 mm entistä matalampi ja entistä tilavamman satulan etuosa on kapeampi, jotta maahan olisi helpompi ylettyä. Matalampi ja lähemmäs kuljettajaa tuotu ohjaustanko parantaa ajotuntumaa ja korostaa pyörän urheilullista henkeä.

Erityisesti Tiger Sportia varten kehitetty yksipuoleinen takahaarukka on täysin uusi. Säädettävä alusta on uusittu sekä jousien että vaimennusten osalta. Ohjauskulmaa on terävöitetty puolen asteen verran ja akseliväli on hieman entistä pidempi. ABS-järjestelmä on päivitetty uusimpaan versioon.

Tiger Sport saa Suomen ensi-iltansa MP 13 -näyttelyssä 1.-3.2.2013, jolloin selviää myös mallin hinta.

Uusin numero