Toiseksi ajanut Tuuli: ”Ajaminen tuntui tosi helpolta”

”Otin hyvän startin ja meillä olikin suunnitelma että lähden heti Kenanin perään, jotta pääsen muilta karkuun. Ajaminen tuntui tosi hyvältä ja helpolta, vaikka toki jouduin puristamaan koko ajan paljon. Pääsin jo kerran Kenanista ohitsekin, mutta tuntui paremmalta ajaa takana ja odotin Kenanin tekevän jonkun virheen, jota ei kuitenkaan tullut. Viimeisellä kierroksella päätin, että en lähde haastamaan väkisin, sillä viikonlopun kohokohta eli podium oli jo käden ulottuvilla ja ajoin varmasti maaliin toisena. Tiimi teki mahtavaa työtä viikonloppuna ja kaikki toimi niin kuin oltiin suunniteltukin”, Tuuli sanailee tyytyväisenä.

Tiimipäällikkö Vesa Kallio on syystäkin tyytyväinen kuljettajaansa sekä tiimiinsä. Niki Tuulen kanssa pitkään jatkunut valmennustyö on tuottanut tulosta ja kaikki osa-alueet on saatu toimimaan loistavasti yhteen. Vaikka perjantaina kaatumisen seurauksena Tuulen Yamaha R6-kilpuri tuhoutui todella pahoin ja aikaa seuraavaan harjoitukseen oli vaivaiset kaksi tuntia, sai tiimi parsittua varaosista pyörän valmiiksi. Myös kilpailupäivän warm upissa tehdyt säätömuutokset osoittautuivat oikeiksi ja kilpailussa Tuulen nimiin kirjattiin uusi rataennätys lukemin 1.41.035.

”Meille tämän viikonlopun tulokset tuntuvat lähestulkoon voitolta, paljon paremmin ei olisi voinut mennä. Tiimin porukka ja Niki on tehnyt paljon töitä tämän eteen. Me uskoimme koko ajan mahdollisuuksimme ajaa tällä tasolla, vaikka sitä varmaan osittain pidettiinkin utopistisena ajatuksena. Olemmehan toki yksityistalli pienestä ja kaukaisesta Suomesta. Menestys vaan on monesti pienistä asioista kiinni, tänä viikonloppuna kaikki meni nappiin ja oli hienoa nähdä Niki haastamassa kokenut Kenan, muun porukan jäädessä reilusti kärkikaksikon taakse. Vielä kun saatiin rataennätyskin Nikin nimiin, ei tässä voi muuta kuin olla tyytyväinen”, tiimipäällikkö Kallio myhäilee.

Tiimin virolaiskuljettaja Hannes Soomer ajoi maaliin sijalle 21. Soomer paini osittain samojen ongelmien kanssa kuin eilisessä aika-ajossa, mutta sai kuitenkin hyvää kokemusta tulevaa Magny Coursin osakilpailua silmällä pitäen.

World Supersport-sarja saa jatkoa Ranskan Magny Coursissa 30.9.-2.10.

Teksti: Kallio Racing tiedotus
 Kuva: Philippe Damiens

 

Uusin numero