Pikkusportti ja matkasportti. Suzuki keskittyi EICMAssa urheilullisuuteen ja esitteli odotetusti GSX-8R:n ja GSX 1000 GX:n
Se oli lähes väistämätöntä. GSX-8S:n esittely käynnisti välittömän huhumyllyn samaa alustaa käyttävästä sportista, ja sellaisen Suzuki EICMAssa esitteli. Joustava kaksisylinterinen 776-kuutioinen, 270-asteisella kampiakselilla varustettu moottori tarjoaa hyvää käytännön suorituskykyä myös sporttipyörään ja tunnetusti hyvä alusta tukee mallin urheilullisia ambitioita.
Teknisesti 8R on hyvin lähellä 8S-nakumallia. Suora ohjaustanko on vaihtunut clip oneihin, ja pyörä on puettu hyvin GSX-R-tyypillisiin katteisiin. Esimerkiksi jousituksen peruskomponenteiltaan ja elektroniikaltaan mallit ovat kuitenkin identtiset.
Toinenkin uutuus oli odotettu, mutta yllätyksiä oli silti luvassa. Suzuki GSX-S1000 GX on sporttinen, hieman pidemmällä jousituksella varustettu matkapyörä, joka muiden S1000-mallien tapaan pohjautuu takavuosien kilogixxeriin.
Pyörän tähti on 150-millisillä joustomatkoilla varustettu Showa EERA -pohjainen semiaktiivinen jousitus. Suzuki lataa tiskiin koko joukon lyhenteitä (SAES, SRAS, SFRC, SVDC ja SDDC), jotka valmistajan mukaan tarkoittavat, että jousitus toimii muiden vastaavia järjestelmiä paremmin ja herkemmin. Jousituksen asetukset riippuvat myös valitusta ajotilasta, mutta niitä voi myös hienosäätää itse. Myös sutimisenesto on säädettävissä ja kaarre-ABS-jarruihin on lisätty perän nousua alamäissä ehkäisevä toiminto.
Tehoa valmistaja ei vielä ilmoita, mutta se lienee muiden GSX-S1000-mallien tapaan 150 hevosvoimaa. Painoa mallilla on kohtuulliset 232 kiloa märkänä, ja Suzukin Marco Färm ennakoi hinnan asettuvan noin 22000 euron tietämiin.