Suzukilta päivitetyt V-Strom 1050 ja V-Strom 1050DE

Suzuki päivittää kaudelle 2023 isosta V-Stromista sekä katupainotteisemman perusmallin että pinnavanteisen offroad-henkisemmän DE-mallin.

Perustekniikaltaan V-Strom pysyy ennallaan, mutta varustetasoa on nostettu selvästi. Molempien mallien myynti Euroopassa alkaa vuoden 2023 tammikuussa.

V-Strom 1050 saa molempiin suuntiin kytkimettömän vaihdon mahdollistavan quickshifter-vaihdeavustimen. S.I.R.S. -järjestelmän (Suzuki Intelligent Ride System) avulla kuljettaja voi huomioida erilaiset ajo-olosuhteet. Järjestelmän vakionopeussäätimen toiminta-alue on nyt laajempi sekä nopeuden että käytössä olevan vaihteen suhteen. Uutta on myös viisituumainen TFT/LCD-näyttö. Perusmallissa on kolmiasentoinen ja poiskytkettävissä oleva luistonesto, kun taas DE-mallissa järjestelmä on neliasentoinen sisältäen myös G- eli gravel (sora)-asetuksen. Perusmallissa on valualumiinivanteet ja DE-mallissa pinnavanteet etuvanteen ollessa 21-tuumainen. DE-mallin ohjaustanko on 40 milliä leveämpi kuin perusmallin.

Molemmissa malleissa on kolme moottorin tehoasetusvaihtoehtoa. Suzukin Easy Start System tarkoittaa, että kuljettajan tarvitsee painaa starttinappia vain kerran ja moottori jatkaa automaattisesti starttaamista kunnes se käynnistyy. Varustukseen kuuluu mäkilähtöavustin ja lisäksi jarrujärjestelmä huomioi mukana olevan kuorman määrän sekä kallistuksen lisäksi mahdollisen alamäen ABS-järjestelmän toiminnassa. Perusmallin tuulilasissa on ilman työkaluja tehtävä 11-asentoinen säätö, kun taas DE-mallin tuulilasin korkeussäätö on kolmiasentoinen ja vaatii työkalujen käyttöä.

Moottori on tuttu 1037-kuutioinen ja nestejäähdytetty V2. Perusmallin paino tankattuna on 242 kiloa ja DE-mallin paino 10 kiloa enemmän.

Uusin numero