Suomalaiskuljettajat ajavat Superbiken EM-osakilpailun Montmelon radan F1-profiililla

Viime viikonloppuna ajetussa Katalonian GP:ssä päätettiin siirtyä Salomin kuolemaan johtaneen kaatumisen jälkeen radan osalta välittömästi F1-profiiliin, jolla kohtalokas kaarre 12 korvataan shikaanilla.

Sama hidastemutka on käytössä tulevana viikonvaihteena, kun Montmelossa ajetaan FIM CEV Repsol-sarjaa, jonka suomalaismielenkiinto kohdistuu Superbike-luokkaan.

Kauden neljännessä Superbike-luokan EM-osakilpailussa ovat suomalaisista mukana sarjan vakiokiertäjät, eli Team Leopard Yamaha Stratosin Niko Mäkinen ja tämän tiimikaveri Mika Höglund, sekä Motomarket Racingin Eeki Kuparinen. Kuparisen tiimikaverin, alkukaudella käsivammasta kärsineen Valter Patrosen nimeä ei sen sijaan Barcelonan kisan lähtölistalta löydy.

Kuljettajat pääsevät tutustumaan jo tänään ja edelleen perjantaina heille uuteen rataprofiiliin. Aika-ajot ajetaan lauantaina ja kisa sunnuntaina.

– Rata on siis kaikille ”uusi” ja keväisillä testeillä ei ole varmaan vaikutusta viikonlopun tuloksiin, vaan kaikki kuskit aloittavat puhtaalta pöydältä, todetaan Mäkisen tiedotteessa.

Mäkinen lähtee taistelemaan Kataloniassa yksityiskuljettajien, eli privateers-luokan voitosta, sekä samalla mahdollisimman korkeasta sijoituksesta kaikki kuljettajat mukaan luettuna.

Mäkinen on Barcelonaan tultaessa Superbike-luokan EM-pisteissä seitsemännellä sijalla ja privateers-luokassa toisena.

Uusin numero