Street Triple RX ja Moto2 ratanakujen ystäville

Triumph on esitellyt kaksi ratapainotteista ja erittäin suorituskykyistä Street Triple -versiota. Street Triple RX on saatavilla vain vuonna 2026, ja vieläkin hienomman Street Triple Moto2 Editionin valmistusmäärä on 1000 kappaletta.

Triumph on hienostanut erinomaisen Street Triple RS:n pohjalta kaksi korkeamman suorituskyvyn versiota, vain ensi vuonna valmistettavan RX:n ja 1000 kappaleen sarjana tarjolle tulevan Moto2 Editionin. Pienin, mutta tarkoin muutoksin RX:stä on luotu todellinen nakusportti ratanautiskelijoille, kun taas Moto2 Edition on enemmän saman teeman keräilyversio.

Yhteisinä muutoksina malleissa RS:n suora stonga on vaihdettu aggressiisisemman ajoasennon tarjoaviin clip-on-ohjaustankoihin, istuinkorkeuden kerrotaan olevan aavistuksen suurempi ja etujousituksena toimii merkittävästi suorituskykyisempi Öhlins NIX30 -haarukka. Alustageometria on ennallaan, ja Öhlins STX40-takaiskari sekä Brembo Stylema -jarrut kuuluvat myös RS:n varustukseen. Molempien erikoisvedosten moottorina toimii RS:stä tuttu 130-heppainen ja 80 newtonmetriä vääntävä rivikolmonen ja elektroniikka on tuttua RS-mallista.

RX:n värimaailma yhdistelee hopeaa ja punaista. Kokeistetussa yläkolmiossa koreileva RX-logo löytyy myös erikoisistuimesta ja äänenvaimentimesta. Valkoista, harmaata ja keltaista yhdistelevä Moto2 Edition lisää kokonaisuuteen – tietysti Moto2-logojen lisäksi – reilusti hiilikuitua. Moto2 Editionin yläkolmioon on kaiverrettu yksilön järjestysnumero valmistuserässä.

Street Triple 765 RX tulee saataville tammikuussa, Street Triple 765 Moto2 Edition huhtikuussa.

Uusin numero