Saksan GP säilyy sittenkin Sachsenringillä

Kuljettajat olivat tyrmistyneitä, kun kuulivat, että jo pitkään talousvaikeuksissa ollut rata menettäisi MotoGP-statuksen.

Saksan moottoriliitto ADAC katkaisi sopimuksensa ratayhtiö Sachsenring Rennstrecken-Managementin (SRM) kanssa toukokuussa. Aiemmin tässä kuussa ADAC kertoi etsivänsä GP-kilpailulle korvaavaa rataa, vaihtoehtoja olivat ainakin Nürburgring ja Hockenheim.

ADAC:illa ja sarjan promoottorilla Dornalla on sopimus vuoteen 2021 asti, Dornan johtaja Carmelo Ezpeleta on jo pitkään kertonut halustaan säilyttää kilpailu nimenomaan Sachsenringillä, missä se on ajettu vuodesta 1998 asti.

Ezpeletan uskotaan kertoneen perjantaina kuljettajien turvallisuuskomission kokouksessa, ettei kilpailu samalla radalla ensi kaudella ole vielä varmaa.

”Kilpailu ajetaan täällä ensi vuonnakin 99 % varmuudella”, kertoi eräs sisäpiirilähde kuitenkin Motorsport.comille.

Viikonloppuna yleisöä oli Saksan GP:ssä kaikkiaan 193 000, sunnuntain kilpailupäivänä 89 000. Lukumäärä oli merkittävästi isompi kuin 2017, jolloin kilpailu teki tappiota, mutta jäi silti vielä Sachsenringin yleisöennätyksestä.

ADAC:in ja ratayhtiö SRM:n neuvottelujen uskotaan jatkuvan pian, sivuston mukaan uusi sponsori on saatu Saksan GP:n taakse, mutta vain siinä tapauksessa, että se ajetaan jatkossakin Sachsenringillä.
 

Uusin numero