Rajumpiin kuraleikkeihin: DesertX Rally

Ducatin uusi DesertX Rally on vaihtoehto niille, joiden mielestä tavallinen DesertX tuntuu hieman kesyltä.

Ducati on esitellyt suositusta DesertX-mallistaan erikoisversion todella vaikeisiin olosuhteisiin. Jo tavallinen DesertX on erittäin hyvä sorapyörä, erityisesti ajoasento ja ajettavuus ovat huippuluokkaa. Se ei kuitenkaan riitä kaikille ja nyt Ducati vastaa esittelemällä DesertX Rallyn.

Hieno jousitus on tunnetusti etevän Kayaban käsialaa. Closed cartridge -etuhaarukka tarjoaa 250 millimetriä joustoa ja takana on uusi täysin säädettävä iskunvaimennin, joka mahdollistaa 240 millin jouston. Iskunvaimentimen kiinnitystä runkoon on muutettu, jotta se kestäisi erittäin kovia iskuja entistä paremmin. Etulokasuoja on nostettu ylös, jotta karkeiden renkaiden nostama savi ja kivet eivät tukkisi sitä.

Tagasako Excelin vanteet ja koneistetut navat ovat 0,5 kiloa entistä kevyemmät. Keskeltä pinnoitetut vanteet edellyttävät adventure-olosuhteissa helpommin huollettavan sisärenkaan käyttöä. Moottorin alle on asennettu tukeva hiilikuitupohjapanssari. Koneistetut vaihde- ja jarrupolkimet on poimittu Ducatin lisävarustevalikoimasta ja ne kestävät rajun maastoajon rasituksia paremmin.  

Pyörän viimeistelee yksiosainen rally-satula, joka antaa kuljettajalle enemmän vapautta liikkua ja Öhlinsin ohjausiskari pitää kurssin vakaana vaikeammissakin olosuhteissa. Moottori, runko ja elektroniikka on lainattu suoraan DesertX:stä, eli 937-kuutioinen v-twin, 110 hevosvoimaa ja 93 newtonmetriä sekä kuusi eri ajoasetusta, jotka muuttavat tehontuottoa sekä ABS:n ja sutimiseneston asetuksia kuljettajan toiveiden mukaan.

Ducati DesertX Rally, kohokohdat:

  • Moottori: Testastretta 11° 937 cm3, 110 hv / 9250 rpm ja 92 Nm / 6500 rpm
  • Teräsputkiristikkorunko, kaksipuoleinen alumiinihaarukka
  • Polttoainesäiliö 21 litraa
  • Ylös asennettu etulokasuoja ja kaksiosainen jarruletku
  • Pinnavanteet billet-navoilla,  21” x 2,15” ja 18” x 4”, hiiliteräspinnat ja Takasago Excel -vanteet
  • Pirelli Scorpion Rally STR -renkaat sisärenkain, koot edessä 90/90-21 ja takana 150/70 R18 (vaihtoehtoisesti: Pirelli Scorpion Rally, Pirelli Scorpion Trail II)
  • Edessä 48 mm KYB closed cartridge -haarukka, 250 mm joustomatka, säädettävä puristus- ja paluuvaimennus, ulkoputkissa Kashima Coating -pinnoitus ja sisäputkissa DLC
  • Ohjauskolmiot takoalumiinia
  • Takana KYB-iskunvaimennin 46 mm männällä, joustomatka 240 mm, säädettävä hidas ja nopea puristusvaimennus, paluuvaimennus ja esijännitys
  • Maavara 280 mm
  • Säädettävä Öhlins-ohjausiskunvaimennin
  • 6 mukautettavaa ajoasetusta (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally)
  • 4 tehoasetusta
  • Bosch-kaarre-ABS, 3 asetusta
  • Ducati Traction Control, 8 asetusta
  • Ducati Wheelie Control
  • Moottorijarrun hallinta
  • Vakionopeudensäädin
  • 5-tuumainen väri-TFT-näyttö, tuki Ducati Link -sovellukselle ja nuolinavigoinnille
  • Lisävarusteiden kiinnitystanko
  • Jarruvalon hätäjarrutustoiminto
  • Molempiin suutiin toimiva quickshifter
  • LED-valot
  • Erzberg Rodeo/Iron Giant -väritys
  • Takoalumiiniset, säädettävät jarru- ja vaihdepolkimet

Uusin numero