Pian täällä: KTM 890 Adventure R & Rally

KTM:n Dakar-tähti Toby Price demonstroi, mihin KTM 890 Adventure R Rally kykenee. Kuva: KTM.

KTM on odotetusti esitellyt 890-version Adventure-mallistaan. Tavallisen mallin lisäksi tarjolla on myös rajoitettuna eränä valmistettava, paremmin varusteltu 890 Adventure R Rally.

KTM:n esiteltyä 890 Duke R:n, suurempaa moottoria osattiin odottaa myös merkin jo sellaisenaankin erittäin pätevään 790 Adventureen. Odotus on palkittu ja KTM on esitellyt 890 Adventure R:n.

KTM 890 Adventure R. Kuva: KTM.

Uuden mallin sydän on 889-kuutionen rivikakkonen, joka tuottaa 105 hevosvoimaa ja 100 newtonmetriä, joten tehoa on 10 hevosvoimaa ja vääntöä 12 newtonmetriä pienempää versiota enemmän. Kampiakselin massaa on kasvatettu 20 prosentilla käynnin tasaisuuden parantamiseksi erityisesti pienillä kierroksilla.

Rungon emäputki on valmistettu alumiinista ja takarunkoa on kevennetty. Täysin säädettävän WP XPLOR -jousituksen asetuksia on päivitetty. Jarruihin on tehty päivityksiä ja uudistettu ABS-järjestelmä ja luistonesto tarjoavat entistä parempaa ajokokemusta. Myös mallin kytkintä on vahvistettu, jotta se kestäisi adventure-ajon rasitukset entistä paremmin.

KTM 890 Adventure R Rally. Kuva: KTM.

Jos tavallinen 890 Adventure R ei tunnu riittävän seikkailulliselta, saatavilla on myös rajoitettuna eränä valmistettava 890 Adventure R Rally, joka kehitystyössä kerrotaan hyödynnetyn tehtaan kilpatiimin kokemuksia. Erona perusmalliin ovat kisaisimmilla asetuksilla varustettu WP XPLOR Pro -jousitus, kookkaammat ja pitävämmät rally-jalkatapit, korkeampi satula, kirkas katelasi, siivekkeet sekä vakiovarustukseen kuuluvat Quickshifter+ ja Rally-ajoasetus. Malli on myös varustettu 35% kevyemmällä Akrapovic-vaimentimella ja kapeammilla vannekehillä.

Rally-versiota valmistetaan yhteensä 700 kappaletta, joista 200 on korvamerkitty Yhdysvaltain markkinoille.

KTM 890 Adventure R Rally on varattavissa ennakkoon KTM:n nettisivujen kautta ja KTM 890 Adventure R tulee saataville marraskuussa 2020.