Pedrosa jatkoi testikärjessä Lorenzo välittömässä kannassaan

Pedrosa paineli Hondallaan keskiviikkona lukemat 2.00,549, joilla hän lohkaisi tiistain parhaastaan kuusi kymmenystä.

– Pystyin tänään kokeilemaan enemmän asioita pyörän osalta ja otimmekin positiivisia askeleita tiistaihin nähden. Fiilis on hyvä ja se on tässä vaiheessa tärkeintä. Ikävä kyllä iltapäivän sade vesitti suunnitelmat muun muassa kovemman renkaan testaamiseen, totesi Pedrosa.

Lorenzo myös märällä radalla

Hallitseva mestari Jorge Lorenzo tuli Yamahallaan edelleen aivan lähtituntumassa jäätyään Pedrosasta 19 tuhannosaa.

– Olosuhteet olivat aamulla todella hyvät ja pystyin helposti parantamaan kierrosaikojani. Parannusta kertyi loppujen lopuksi yli puoli sekuntia. Kokeilimme myöhemmin muutamia erilaisia osia tiistaihin verrattuna, mutta ne eivät ehtineet tuoda pyörään vielä suuremmin parannusta. Ajoin päivän päätteeksi reilut kahdeksan kierrosta märällä radalla, mikä oli sekin tärkeää jatkoa ajatellen, kertoi Lorenzo.

Pedrosan tallikaveri Marquez joutui antamaan vähän periksi, mutta 0,254 sekunnin ero kärkeen oli tulokkaalta jälleen mallikas työnäyte.

– En voi olla muuta kuin iloinen. Vauhtini nousi, mikä oli tämän päivän päätavoite. Varsinkin viimeinen stintti kulki tasaisen lujaa ja saimme siitä talteen tärkeää dataa. Pääsin aloittamaan keskiviikkona työt myös elektroniikan osalta, mikä tarjosi meille muutamia hyviä ideoita jatkoa ajatellen. Opetteluahan tämä yhä on, mutta suunta on ehdottomasti oikea, tähdensi Marquez.

Marquez pystyi pitämään Yamahalla hyvään kyytiin nousseen Rossin reilun kahden kymmenyksen turvin takanaan.

– Sain paremman rytmin päälle kuin tiistaina ja se on tietysti hyvä asia. Kierrosaikani koheni puolella sekunnilla, mikä ei ole hassumpi juttu. Neljäs sija on ihan hyvä varsinkin kun ero Pedrosan ja Lorenzoon on alle 0,5 sekuntia, tuumi Rossi.

Nelikko erottui muista, sillä viidenneksi Yamahan satelliittitiimin pyörällä tulleen Cal Crutchlowin ero Pedrosaan oli 0,762 sekuntia.

Smithillä huima parannus

Päivän huimimmasta parannuksesta vastasi Crutchlowin tiimikaveri ja nopeisiin tulokkaisiin lukeutuva Bradley Smith. Hän ajoi 1,5 sekuntia kovempaa vauhtia kuin vielä tiistaina. Smith päätyi kahdeksanneksi 1,382 sekuntia pohjista.

– Viimeisen kierrokseni aika oli hyvä, mutta ei siitä sovi innostua liikaa. Tekemätöntä työtä, opittavaa ja matkaa yleensäkin on vielä paljon jäljellä, toppuuteli Smith.

Crutchlowin ja Smithin väliin tuloslistoilla kiilasivat Hondan satelliittitiimien kuljettajat Stefan Bradl ja Alvaro Bautista.

Hayden: "Turhauttavaa"

Ducatin tehdastiimin duo Nicky Hayden-Andrea Dovizioso löytyy sijoilta 9-10. Erot kärkeen 1,561 ja 1,830 sekuntia.

– Eilen ero kärkeen oli reilut kaksi sekuntia ja tänään puolitoista. Onhan tämä kieltämättä ollut vähän turhauttavaa tähän mennessä. Olemme kauempana kärjestä kuin viime kauden lopulla. Tämä on kova paikka meille kaikille, huikkasi Hayden harmissaan.

Nopein CRT-kuljettaja oli Aleix Espargaro Aprilia-pyörällään: 16:s 2,702 sekuntia Pedrosasta.

– Uusi runko toimii hyvin, paremmin kuin vielä ensimmäisessä stintissä käytössäni ollut viime kauden runko. Havaitsin pientä tärinäongelmaa ja pidon puutetta takana, mutta se on aina normaalia uuden pyörän kanssa. Olen iloinen pystyessäni jatkamaan nopeimpana CRT-kuljettaja. Toivotaan, että saan pidettyä asemani jatkossakin, pudotteli Espargaro.

Sepangin ensimmäinen virallinen IRTA-testijakso päättyy torstaina.

Sepang, Malesia.
MotoGP-luokan 2/3 testipäivä:

  1. Dani Pedrosa, Repsol Honda Team 2.00,549
  2. Jorge Lorenzo, Yamaha Factory Racing + 0,019
  3. Marc Marquez, Repsol Honda Team + 0,254
  4. Valentino Rossi, Yamaha Factory Racing + 0,489
  5. Cal Crutchlow, Monster Yamaha Tech 3 + 0,762
  6. Stefan Bradl, LCR Honda + 0,820
  7. Alvaro Bautista, Go & Fun Honda Gresini + 1,180
  8. Bradley Smith, Monster Yamaha Tech 3 + 1,382
  9. Nicky Hayden, Ducati Team + 1,561
10. Andrea Dovizioso, Ducati Team + 1,830
11. Kosuke Akiyoshi, HRC Test Team + 1,977
12. Katsayuki Nakasuga, Yamaha Factory + 2,152
13. Ben Spies, Ignite Pramac Racing Team + 2,453
14. Wataru Yoshikawa, Yamaha Factory + 2,607
15. Andrea Iannone, Energy T.I. Pramac Racing Team + 2,620
16. Aleix Espargaro, Power Electronics Aspar + 2,702
17. Randy De Puniet, Power Electronics Aspar + 3,242
18. Danilo Petrucci, Came IodaRacing Project + 3,735
19. Takumi Takahashi, HRC Test Team + 4,010
20. Hiroshi Aoyama, Avintia Blusens + 4,237
21. Hector Barbera, Avintia Blusens + 4,440
22. Karle Abraham, Cardion AB Motoracing + 4,479
23. Michael Laverty, Paul Bird Motorsport + 4,868
24. Claudio Corti, NGM Mobile Forward Racing + 5,172
25. Yonny Hernandez, Paul Bird Motorsport + 5,288
26. Colin Edwards, NGM Mobile Forward Racing + 5,656
27. Bryan Staring, Go & Fun Honda Gresini + 6,349
28. Lukas Pesek, Came IodaRacing Project + 20,963

 

* Jorge Lorenzon (99) kuva: Yamaha Racing
* Marc Marquezin (93) kuva: Repsol Media