No nyt on retroa

Kawasaki tarttui vihdoin ja viimeinen tuumasta toimeen ja toteutti retro-hankkeen. Z900RS –nimeä kantava pyörä on kuin suoraan näin rakennat modernin retron –oppikirjasta, niin tarkkaan se noudattaa tämän segmentin linjaa.

Pohjana on käytetty hyvin toimivaa Z900 –pyörää, johon on lisätty retron ominaisuudet. Kokonaisuudessaan paketti on erittäin toimivan näköinen.
On selvää, että Kawasakin retroa tullaan vertaamaan muihin ja aika ensimmäisten joukossa mieleen tulee Yamahan XSR900, jonka pohjana on käytetty hyvin menestynyttä MT-09:ä. Kawasakilla on kuitenkin omat etunsa.

20172710093747.jpg?itok=K5tEx2bt

Yhdeksi merkittäväksi tekijäksi täytyy nostaa historia, josta uuteen Kawasakiin on ammennettu paljon. Sieltä nousee esiin legendaarinen vuoden 1972 Z1 Super Four 900.

Kawasakin tyylittely puree. Tankki on hienosti muotoiltu ja sen ehdoilla sulavalinjaisuus säilyy satulaa myöden.
Retrohenkisyys menee läpi linjan. Moottori on suunniteltu sen mukaan ja tietenkin pakoputkisto, jossa on huomioitu sekä äänimaailma että design.
Suuri pyöreä etulamppu edustaa uutta ja vanhaa, sillä muotoilu henkii 70-lukua, mutta LED-tekniikka tuon sen tähän päivään. Mittaristossa on kaksi analogista näyttöä ja yksi monitoiminen LCD-näyttö.

20172710093808.jpg?itok=91ZrtrnE

Vanteista löytyy niin ikään viitteet menneeseen aikaan, mutta pidon hallinnassa ollaan tässä ajassa, sillä pyörästä löytyy Kawasakin luistonesto KTRC.
948-kuutioisesta moottorista irtoaa 111 hevosvoimaa 98,5 Nm vääntöä. Pyörä painaa 215 kiloa.

20172710094254.png?itok=0jtdYbQK

Uusin numero